.jpg)
DESIGN THINKING
Kreatywność i innowacyjność w zespole
IDEA SZKOLENIA:
Rozwijaj potencjał drzemiący w Twoim zespole.
Wprowadź świeże spojrzenie na codzienne wyzwania biznesowe.
Z Design Thinking odkrywaj nowe możliwości oraz inicjuj innowacyjne rozwiązania.
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
-
liderów zespołów i managerów na różnych szczeblach organizacji
-
liderów i/lub członków zespołów projektowych odpowiedzialnych za optymalizację procesów w firmie, wdrażanie produktów, usług oraz nowych marek
-
managerów i pracowników, których praca w dużym stopniu zależy od umiejętności innowacyjnego myślenia
ROZWIJANE KOMPETENCJE:
-
Zarządzanie innowacjami
-
Potencjał intelektualny
-
Szerokie horyzonty
-
Odwaga w zarządzaniu
CZAS TRWANIA:
KORZYŚCI:
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
-
Wzrost świadomości w zakresie zastosowań metodologii Design Thinking do podejmowania decyzji firmowych oraz zespołowych
-
Stworzenie otoczenia sprzyjającego generowaniu kreatywnych pomysłów
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
-
Zdobycie kompleksowej wiedzy i umiejętności, które pozwolą skutecznie stosować Design Thinking w zarządzaniu zespołem, generowaniu innowacji oraz kreatywnym podejściu do rozwiązywania problemów
-
Wzrost umiejętności skutecznego planowania, przygotowywania i przeprowadzania projektów z wykorzystaniem DT
-
Rozwinięcie umiejętności empatycznego przywództwa i tworzenia innowacyjnych rozwiązań w zespole
PROGRAM SZKOLENIA:
WPROWADZENIE DO SZKOLENIA
-
Poznanie uczestników
-
Zasady, reguły pracy na warsztatach
-
Oczekiwania uczestników, gorące tematy
MODUŁ 1:
METODOLOGIA DT – CZYM JEST I JAK MOŻEMY JĄ WYKORZYSTAĆ?
-
Podstawowe informacje o procesie Design Thinking
-
Istota kreatywności i innowacyjności w dzisiejszym środowisku biznesowym
-
Obszary zastosowań – wybrane case studies
-
Wady i zalety wykorzystania
MODUŁ 2:
ROLA LIDERA W PROMOWANIU KREATYWNOŚCI I INNOWACYJNOŚCI W ZESPOLE
-
Tworzenie kultury otwartości na innowacje w zespole
-
Znaczenie otwartego myślenia i braku oceniania podczas generowania pomysłów
-
Integracja Design Thinking z istniejącymi procesami biznesowymi
MODUŁ 3:
JAK ZAPLANOWAĆ, PRZYGOTOWAĆ I PRZEPROWADZIĆ TWORZENIE ZAŁOŻEŃ PROJEKTOWYCH W OPARCIU O METODĘ DESIGN THINKING
FAZA I – EMPATYZACJA
-
Poznać użytkownika – projektowanie badań, mapa empatii i tworzenie persony
-
Zrozumieć użytkownika – metody definiowania problemów projektowych
-
Narzędzia Empatyzacji:
-
Karta wywiadu
-
Mapa empatii
-
Persona
-
Ścieżka doświadczeń Klienta
-
Mapa interesariuszy
FAZA II – DEFINIOWANIE PROBLEMU
-
Wyzwanie projektowe
-
Cele fazy definiowanie problemu
-
Narzędzie do definiowania problemu
FAZA III – GENEROWANIE POMYSŁÓW
-
DT, a kompetencje myślenia kreatywnego i innowacyjnego.
-
Narzędzia Generowania pomysłów:
-
Techniki pracy kreatywnej
-
Techniki selekcji pomysłów
-
Metoda 6 kapeluszy de Bono
-
5 x dlaczego
-
Story board
-
Metoda Kurta Vonneguta
FAZA IV – PROTOTYPOWANIE
-
Budowanie prototypu
-
Cele fazy Prototypowania
-
Narzędzie pomocne podczas prototypowania:
-
1. Karta prototypu
FAZA V – TESTOWANIE
-
Sprawdzać rozwiązania – testowanie i mini audyty produktu/usługi.
-
Testy prototypów
-
Cele fazy Testowania
-
Narzędzie pomocne podczas testowania:
-
Scenariusz testów
MODUŁ 4:
DESIGN THINKING W PROCESIE ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM
-
Znaczenie empatycznego przywództwa
-
Narzędzia DT do zrozumienia potrzeb i oczekiwań członków zespołu
-
Design Thinking w procesie podejmowania decyzji zespołowych i firmowych
-
Planowanie i wdrażanie innowacji w zespole
-
Mierzenie skuteczności wprowadzonych innowacji
-
Praktyczne ćwiczenia z zastosowania DT w pracy managera
MODUŁ 5:
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
-
Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu
-
Zmiany, które wdrożę w swojej pracy
-
Moje pierwsze działanie
METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA
-
Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.
-
Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.
-
Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.
-
Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.
CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?
-
Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań
-
Miłą atmosferę
-
Materiały szkoleniowe w pliku PDF
-
Spersonalizowany program szkolenia
CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?
-
Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
-
Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów
-
Wiedzę i kompetencje