top of page
strona wix FOTO (3000 x 2000 px).jpg

DESIGN THINKING

Kreatywność i innowacyjność w zespole

IDEA SZKOLENIA:

Rozwijaj potencjał drzemiący w Twoim zespole.

Wprowadź świeże spojrzenie na codzienne wyzwania biznesowe.

Z Design Thinking odkrywaj nowe możliwości oraz inicjuj innowacyjne rozwiązania.

 

SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:

  • liderów zespołów i managerów na różnych szczeblach organizacji

  • liderów i/lub członków zespołów projektowych odpowiedzialnych za optymalizację procesów w firmie, wdrażanie produktów, usług oraz nowych marek

  • managerów i pracowników, których praca w dużym stopniu zależy od umiejętności innowacyjnego myślenia

 

ROZWIJANE KOMPETENCJE:

  • Zarządzanie innowacjami

  • Potencjał intelektualny

  • Szerokie horyzonty

  • Odwaga w zarządzaniu

CZAS TRWANIA:

KORZYŚCI:

 

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Wzrost świadomości w zakresie zastosowań metodologii Design Thinking do podejmowania decyzji firmowych oraz zespołowych

  • Stworzenie otoczenia sprzyjającego generowaniu kreatywnych pomysłów

 

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

  • Zdobycie kompleksowej wiedzy i umiejętności, które pozwolą skutecznie stosować Design Thinking w zarządzaniu zespołem, generowaniu innowacji oraz kreatywnym podejściu do rozwiązywania problemów

  • Wzrost umiejętności skutecznego planowania, przygotowywania i przeprowadzania projektów z wykorzystaniem DT

  • Rozwinięcie umiejętności empatycznego przywództwa i tworzenia innowacyjnych rozwiązań w zespole

 

PROGRAM SZKOLENIA:

 

WPROWADZENIE DO SZKOLENIA

  • Poznanie uczestników

  • Zasady, reguły pracy na warsztatach

  • Oczekiwania uczestników, gorące tematy

 

MODUŁ 1: 

METODOLOGIA DT – CZYM JEST I JAK MOŻEMY JĄ WYKORZYSTAĆ? 

  • Podstawowe informacje o procesie Design Thinking

  • Istota kreatywności i innowacyjności w dzisiejszym środowisku biznesowym

  • Obszary zastosowań – wybrane case studies

  • Wady i zalety wykorzystania

 

MODUŁ 2: 

ROLA LIDERA W PROMOWANIU KREATYWNOŚCI I INNOWACYJNOŚCI W ZESPOLE

  • Tworzenie kultury otwartości na innowacje w zespole

  • Znaczenie otwartego myślenia i braku oceniania podczas generowania pomysłów

  • Integracja Design Thinking z istniejącymi procesami biznesowymi

 

MODUŁ 3:  

JAK ZAPLANOWAĆ, PRZYGOTOWAĆ I PRZEPROWADZIĆ TWORZENIE ZAŁOŻEŃ PROJEKTOWYCH W OPARCIU O METODĘ DESIGN THINKING

 

FAZA I – EMPATYZACJA 

  • Poznać użytkownika – projektowanie badań, mapa empatii i tworzenie persony

  • Zrozumieć użytkownika – metody definiowania problemów projektowych

  • Narzędzia Empatyzacji:

  1. Karta wywiadu

  2. Mapa empatii

  3. Persona

  4. Ścieżka doświadczeń Klienta

  5. Mapa interesariuszy

 

FAZA II – DEFINIOWANIE PROBLEMU 

  • Wyzwanie projektowe

  • Cele fazy definiowanie problemu

  • Narzędzie do definiowania problemu

 

FAZA III – GENEROWANIE POMYSŁÓW 

  • DT, a kompetencje myślenia kreatywnego i innowacyjnego.

  • Narzędzia Generowania pomysłów:

  1. Techniki pracy kreatywnej

  2. Techniki selekcji pomysłów

  3. Metoda 6 kapeluszy de Bono

  4. 5 x dlaczego

  5. Story board

  6. Metoda Kurta Vonneguta

FAZA IV – PROTOTYPOWANIE 

  • Budowanie prototypu

  • Cele fazy Prototypowania

  • Narzędzie pomocne podczas prototypowania: 

  • 1. Karta prototypu

 

FAZA V – TESTOWANIE 

  • Sprawdzać rozwiązania – testowanie i mini audyty produktu/usługi.

  • Testy prototypów

  • Cele fazy Testowania

  • Narzędzie pomocne podczas testowania:

  1. Scenariusz testów

 

MODUŁ 4:

DESIGN THINKING W PROCESIE ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM

  • Znaczenie empatycznego przywództwa

  • Narzędzia DT do zrozumienia potrzeb i oczekiwań członków zespołu

  • Design Thinking w procesie podejmowania decyzji zespołowych i firmowych

  • Planowanie i wdrażanie innowacji w zespole

  • Mierzenie skuteczności wprowadzonych innowacji

  • Praktyczne ćwiczenia z zastosowania DT w pracy managera

 

MODUŁ 5:

PODSUMOWANIE SZKOLENIA

  • Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu

  • Zmiany, które wdrożę w swojej pracy

  • Moje pierwsze działanie

 

 

METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA

  • Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.

  • Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.

  • Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.

  • Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.

 

CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?

  • Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań 

  • Miłą atmosferę

  • Materiały szkoleniowe w pliku PDF

  • Spersonalizowany program szkolenia

 

CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?

  • Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu

  • Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów

  • Wiedzę i kompetencje

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

©2025 by Amply.

bottom of page