
STRES I WYPALENIE ZAWODOWE
Zadbaj o swoją przyszłość
IDEA SZKOLENIA:
Zadbaj o zdrowie swoje i swoich pracowników oferując zdrowe środowisko pracy.
Kontroluj emocje i konstruktywnie reaguj na stres.
Poznaj sztukę zarządzania stresem.
Skutecznie przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu.
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
-
kadry kierowniczej
-
pracowników HR
-
pracowników organizacji
ROZWIJANE KOMPETENCJE:
-
Opanowanie
-
Cierpliwość
-
Wytrwałość
-
Wyznaczanie priorytetów
KORZYŚCI:
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
-
Zdiagnozowanie rozwiązań organizacyjnych wpływających na well-being w firmie
-
Wzrost świadomości w zakresie tworzenia środowiska pracy sprzyjającego zdrowiu psychicznemu
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
-
Wypracowanie praktycznych umiejętności rozpoznawania i szybkiego reagowania na syndrom wypalenia u siebie i pracowników
-
Poznanie skutecznych technik i metod radzenia sobie ze stresem oraz wypaleniem zawodowym
-
Zadbanie o swoją przyszłość zawodową znajdując well-being w życiu zawodowym i prywatnym
CZAS TRWANIA:
2 DNIOWY WARSZTAT
PROGRAM SZKOLENIA:
WPROWADZENIE DO SZKOLENIA
-
Poznanie uczestników
-
Zasady, reguły pracy na warsztatach
-
Oczekiwania uczestników, gorące tematy
MODUŁ 1:
SYNDROM WYPALENIA ZAWODOWEGO
1. Psychologiczne aspekty wypalenia zawodowego
-
Przyczyny i skutki wypalenia zawodowego
-
Sygnały ostrzegawcze
-
Identyfikacja objawów: fizycznych, emocjonalnych i behawioralnych
-
Wpływ typologii osobowości na podatność na stres i wypalenie
-
Analiza czynników organizacyjnych i osobistych sprzyjających wypaleniu
-
Skutki wypalenia zawodowego
2. Stres – jeden z czynników wypalenia zawodowego
-
Diagnoza własnego poziomu stresu i jego źródeł
-
Śladami przodków, czyli biologiczne uwarunkowania stresu
-
Zrozumienie skutków stresu na poziomie indywidualnym i organizacyjnym
-
Czym jest stres; rodzaje stresu (eustres, dystres)
-
Neurofizjologia reakcji stresowej – co się dzieje w mózgu, kiedy się denerwujemy
-
Fazy stresu
-
Wpływ natłoku i pilności zadań na wypalenie zawodowe
-
Praca pod presją czasu i pilnością zadań
-
Wpływ stresu na efektywność i wydajność pracy
MODUŁ 2:
WELL-BEING W MIEJSCU PRACY
1. Profilaktyka w organizacji
-
Tworzenie środowiska pracy sprzyjającego zdrowiu psychicznemu
-
Rola zarządzania zasobami ludzkimi w przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu
-
Diagnoza rozwiązań organizacyjnych wpływających na well-being w firmie
-
Jak budować kulturę organizacyjną zmniejszającą ryzyko wypalenia oraz realnie zwiększającą efektywność pracy
2. Rola managera w przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu
-
Budowanie atmosfery wspierającej, opartej na zaufaniu i szacunku w zespole
-
Uważność managera na pierwsze sygnały wypalenia wśród pracowników
-
Monitorowanie poziomu stresu i obciążenia pracy
-
Znaczenie otwartości, dyspozycyjności oraz umiejętności słuchania
-
Cykl dojrzewania pracownika w organizacji a objawy wypalenia zawodowego
-
Rola zespołu w przeciwdziałaniu wypaleniu
-
Zarządzanie obciążeniem i dostosowanie zadań
-
Techniki zarządzania stresem w miejscu pracy
-
Wspieranie rozwoju umiejętności radzenia sobie ze stresem i budowania odporności psychicznej
-
Udostępnienie zasobów, narzędzi i pomocy w sytuacjach kryzysowych
MODUŁ 3:
WELL-BEING W ŻYCIU
1. Kształtowanie antystresowej osobowości
-
Uważność na siebie
-
Tworzenie skutecznych nawyków zapobiegających wypaleniu zawodowemu
-
Strategie utrzymania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym
-
Work-balance w praktyce
-
Poczucie sensu pracy- nadawanie wartości
-
Rozwinięcie umiejętności wyznaczania priorytetów oraz radzenia sobie z tzw. „cudzymi priorytetami”
-
Metody i narzędzia zwiększające efektywność organizacji czasu pracy
-
Techniki redukcji stresu
-
Kotwiczenie pozytywnych stanów emocjonalnych
-
Techniki regulacji emocji w trudnych sytuacjach
-
Opracowanie listy własnych zasobów i wsparcia w radzeniu sobie ze stresem
MODUŁ 4:
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
-
Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu
-
Zmiany, które wdrożę w swojej pracy
-
Moje pierwsze działanie
METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA
-
Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.
-
Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.
-
Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.
-
Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.
CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?
-
Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań
-
Miłą atmosferę
-
Materiały szkoleniowe w pliku PDF
-
Spersonalizowany program szkolenia
CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?
-
Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
-
Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów
-
Wiedzę i kompetencje