top of page
STRES I WYPALENIE ZAWODOWE_Amply Business School.jpg

STRES I WYPALENIE ZAWODOWE

Zadbaj o swoją przyszłość

IDEA SZKOLENIA:

Zadbaj o zdrowie swoje i swoich pracowników oferując zdrowe środowisko pracy. 

Kontroluj emocje i konstruktywnie reaguj na stres.

Poznaj sztukę zarządzania stresem.

Skutecznie przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu.

 

SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:

  • kadry kierowniczej

  • pracowników HR

  • pracowników organizacji

 

ROZWIJANE KOMPETENCJE:

  • Opanowanie

  • Cierpliwość 

  • Wytrwałość 

  • Wyznaczanie priorytetów 

 

KORZYŚCI:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Zdiagnozowanie rozwiązań organizacyjnych wpływających na well-being w firmie

  • Wzrost świadomości w zakresie tworzenia środowiska pracy sprzyjającego zdrowiu psychicznemu

 

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

  • Wypracowanie praktycznych umiejętności rozpoznawania i szybkiego reagowania na syndrom wypalenia u siebie i pracowników

  • Poznanie skutecznych technik i metod radzenia sobie ze stresem oraz wypaleniem zawodowym

  • Zadbanie o swoją przyszłość zawodową znajdując well-being w życiu zawodowym i prywatnym

 

CZAS TRWANIA:

2 DNIOWY WARSZTAT

PROGRAM SZKOLENIA:

WPROWADZENIE DO SZKOLENIA

  • Poznanie uczestników

  • Zasady, reguły pracy na warsztatach

  • Oczekiwania uczestników, gorące tematy

 

MODUŁ 1:

SYNDROM WYPALENIA ZAWODOWEGO

1. Psychologiczne aspekty wypalenia zawodowego

  • Przyczyny i skutki wypalenia zawodowego

  • Sygnały ostrzegawcze

  • Identyfikacja objawów: fizycznych, emocjonalnych i behawioralnych

  • Wpływ typologii osobowości na podatność na stres i wypalenie

  • Analiza czynników organizacyjnych i osobistych sprzyjających wypaleniu

  • Skutki wypalenia zawodowego

 

2. Stres – jeden z czynników wypalenia zawodowego

  • Diagnoza własnego poziomu stresu i jego źródeł

  • Śladami przodków, czyli biologiczne uwarunkowania stresu

  • Zrozumienie skutków stresu na poziomie indywidualnym i organizacyjnym

  • Czym jest stres; rodzaje stresu (eustres, dystres)

  • Neurofizjologia reakcji stresowej – co się dzieje w mózgu, kiedy się denerwujemy

  • Fazy stresu

  • Wpływ natłoku i pilności zadań na wypalenie zawodowe

  • Praca pod presją czasu i pilnością zadań

  • Wpływ stresu na efektywność i wydajność pracy

 

MODUŁ 2:

WELL-BEING W MIEJSCU PRACY

1. Profilaktyka w organizacji

  • Tworzenie środowiska pracy sprzyjającego zdrowiu psychicznemu

  • Rola zarządzania zasobami ludzkimi w przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu

  • Diagnoza rozwiązań organizacyjnych wpływających na well-being w firmie

  • Jak budować kulturę organizacyjną zmniejszającą ryzyko wypalenia oraz realnie zwiększającą efektywność pracy

 

2. Rola managera w przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu

  • Budowanie atmosfery wspierającej, opartej na zaufaniu i szacunku w zespole

  • Uważność managera na pierwsze sygnały wypalenia wśród pracowników

  • Monitorowanie poziomu stresu i obciążenia pracy

  • Znaczenie otwartości, dyspozycyjności oraz umiejętności słuchania

  • Cykl dojrzewania pracownika w organizacji a objawy wypalenia zawodowego

  • Rola zespołu w przeciwdziałaniu wypaleniu

  • Zarządzanie obciążeniem i dostosowanie zadań

  • Techniki zarządzania stresem w miejscu pracy

  • Wspieranie rozwoju umiejętności radzenia sobie ze stresem i budowania odporności psychicznej

  • Udostępnienie zasobów, narzędzi i pomocy w sytuacjach kryzysowych

 

MODUŁ 3:

WELL-BEING W ŻYCIU

1. Kształtowanie antystresowej osobowości

  • Uważność na siebie

  • Tworzenie skutecznych nawyków zapobiegających wypaleniu zawodowemu

  • Strategie utrzymania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym

  • Work-balance w praktyce

  • Poczucie sensu pracy- nadawanie wartości

  • Rozwinięcie umiejętności wyznaczania priorytetów oraz radzenia sobie z tzw. „cudzymi priorytetami”

  • Metody i narzędzia zwiększające efektywność organizacji czasu pracy

  • Techniki redukcji stresu

  • Kotwiczenie pozytywnych stanów emocjonalnych

  • Techniki regulacji emocji w trudnych sytuacjach

  • Opracowanie listy własnych zasobów i wsparcia w radzeniu sobie ze stresem

 

MODUŁ 4: 

PODSUMOWANIE SZKOLENIA

  • Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu

  • Zmiany, które wdrożę w swojej pracy

  • Moje pierwsze działanie

 

METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA

  • Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.

  • Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.

  • Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.

  • Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.

 

CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?

  • Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań

  • Miłą atmosferę

  • Materiały szkoleniowe w pliku PDF

  • Spersonalizowany program szkolenia

 

CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?

  • Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu

  • Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów

  • Wiedzę i kompetencje

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

©2025 by Amply.

bottom of page