
DIVERSITY
Manager różnorodnych zespołów
IDEA SZKOLENIA:
Zarządzaj bez granic.
Kieruj różnorodnością, buduj jedność!
Świadomie korzystaj z potencjału i talentu swoich pracowników.
Stwórz inkluzywny zespół i osiągaj nieprzeciętne wyniki.
Wykorzystaj różnorodności wiekowe i kulturowe w celu budowania silnych relacji i osiągnięcia wyjątkowych wyników.
Wyposaż kadry kierownicze w umiejętności zarządzania różnorodnymi pokoleniami pracowników oraz międzynarodowym zespołem.
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
-
osób na wszystkich poziomach struktur
-
dla chcących podnieść świadomość pracowników na temat istoty i korzyści płynących z różnorodności w miejscu pracy
-
dla działów HR/Kadr, które mają wpływ na procesy rekrutacyjne i polityki personalne
-
dla kadry kierowniczej różnego stopnia, która pracuje/będzie pracować z osobami z różnych pokoleń i kultur.
-
dla kadry kierowniczej, która chce poznać uwarunkowania i cechy charakterystyczne dla różnych pokoleń oraz poznać narzędzia poprawiające efektywność współpracy w różnorodnych zespołach
-
nowych pracowników - aby zrozumieli istotne dla organizacji wartości dotyczące różnorodności
ROZWIJANE KOMPETENCJE:
-
Zarządzanie różnorodnością
-
Radzenie sobie z niejednoznacznością
-
Umiejętność współdziałania z ludźmi
-
Budowanie efektywnych zespołów
-
Dbałość o podwładnych i innych
-
Relacje z przełożonymi
-
Rozumienie grupy
-
Zdolności przywódcze
-
Rozwiązywanie konfliktów
-
Nastawienie na działanie
-
Przedsiębiorczość
KORZYŚCI:
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
-
Dostosowanie strategii personalnej do wymagań rynkowych, dzięki zrozumieniu oczekiwań poszczególnych pokoleń
-
Wyższa retencja i lojalność pracowników wynikająca z lepszego zrozumienia potrzeb różnych generacji i kultur, co w efekcie końcowym przyczyni się do budowania efektywnych inkluzywnych zespołów
-
Skuteczniejsi menedżerowie zespołów świadomie korzystający z multigeneracyjności w zespole, poprzez umiejętne wykorzystywanie różnych perspektyw oraz kompetencji osiągania jeszcze lepszych wyników biznesowych
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
-
Lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań inkluzywnego zespołu wobec firmy i managera
-
Wzrost świadomości managerów w zakresie stosowania narzędzi oraz metod do zbudowania autorytetu w inkluzywnym zespole
-
Rozwój kompetencji menedżerskich poprzez poznanie metod skutecznego przywództwa międzypokoleniowego i drzemiącego potencjału w takim zespole
CZAS TRWANIA:
2 DNIOWY WARSZTAT
PROGRAM SZKOLENIA:
WPROWADZENIE DO SZKOLENIA:
-
Poznanie uczestników
-
Zasady, reguły pracy na warsztatach
-
Oczekiwania uczestników, gorące tematy
MODUŁ 1:
ZESPÓŁ GENERACJI MIX
-
Charakterystyka i cechy głównych 4 pokoleń obecnych na rynku pracy
-
Korzyści i wyzwania, jakie niesie ze sobą multigeneracyjny zespół pracowników
-
Potrzeby, cele i oczekiwania poszczególnych pokoleń wobec managera, firmy i zespołu
-
Wyzwania managera różnorodnego zespołu
MODUŁ 2:
RÓŻNORODNOŚĆ KULTUROWA W ZESPOLE
-
Znaczenie i korzyści wynikające z różnorodności kulturowej w międzynarodowych zespołach pracy
-
Poznanie różnych kultur, uświadomienie wpływu na dynamikę zespołu i procesy decyzyjne
-
Budowanie elastyczności i zrozumienia różnych perspektyw kulturowych w pracy zespołowej
MODUŁ 3:
INKLUZYWNA SZTUKA ZARZĄDZANIA
-
Wdrażanie strategii zarządzania różnorodnością kulturową i pokoleniową w zespołach
-
Etapy rozwoju pracownika pod kątem różnych kryteriów gotowości i dojrzałości
-
Style przywództwa dopasowane do potrzeb rozwojowych i pokoleniowych pracowników
-
Skuteczne i efektywne zachowania szefa w stylu S1, S2, S3, S4 w inkluzywnym zespole
-
Trening elastycznego dopasowania stylu zarządzania
-
Strategie zarządzania różnorodnością
-
Kreowanie inkluzywnego środowiska pracy
MODUŁ 4:
LIDEROWANIE RÓŻNORODNYM ZESPOŁEM
-
Budowanie autorytetu z perspektywy poszczególnych pokoleń
-
Jakich błędów należy się wystrzegać zarządzając takim zespołem
-
Reguły i szacunek, jako fundament pracy każdego managera w zespole inkluzywnym
-
Motywowanie i angażowanie poszczególnych pokoleń – mapa motywatorów i demotywatorów poszczególnych generacji
-
Efektywna komunikacja w inkluzywnym zespole – uznanie i udzielanie informacji korygujących
-
Zarządzanie międzypokoleniowe i międzynarodowe – łączenie mocnych stron
MODUŁ 5:
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
-
Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu
-
Zmiany, które wdrożę w swojej pracy
-
Moje pierwsze działanie
METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA
-
Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.
-
Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.
-
Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.
-
Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.
CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?
-
Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań
-
Atmosferę otwartości, szacunku i zrozumienia
-
Materiały szkoleniowe w pliku PDF
-
Spersonalizowany program szkolenia
CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?
-
Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
-
Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów
-
Wiedzę i kompetencje