
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
Warsztat managera
IDEA SZKOLENIA:
Stań się Liderem swoich podwładnych
Odkryj sztukę skutecznego zarządzania zespołem
Świadomie korzystaj z potencjału i talentu swoich pracowników
Poznaj sprawdzone metody budowania zaangażowanego i realizującego cele biznesowe zespołu
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
-
managerów zarządzających zespołami
-
liderów zespołów, team liderów
-
brygadzistów
-
kierowników projektów
-
przedsiębiorców
-
pracowników aspirujących na stanowiska managerskie
ROZWIJANE KOMPETENCJE:
-
Dbałość o podwładnych
-
Zdolności przywódcze
-
Kierowanie ludźmi
-
Sprawiedliwość wobec podwładnych
-
Przekazywanie informacji
-
Zaufanie i lojalność
-
Aktywne słuchanie
-
Kontrola i pomiar pracy
-
Motywowanie innych
-
Organizowanie
-
Planowanie
-
Budowanie efektywnych zespołów
-
Rozumienie grupy
KORZYŚCI:
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
-
Wykształcenie skutecznych i zaangażowanych managerów, mających autorytet wśród pracowników
-
Zwiększenie poziomu zaangażowania pracowników, dzięki stosowaniu przez managerów odpowiednich narzędzi i metod zarządzania zespołem
-
Wzrost wydajności pracy dzięki sprawnemu kierowaniu
-
Stworzenie zaangażowanego zespołu realizującego cele biznesowe
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
-
Podniesienie kompetencji managerskich w zakresie kierowania zespołem zorientowanym na realizację celów firmowych
-
Zwiększenie skuteczności managerskiej, dzięki umiejętności właściwego doboru stylu kierowania do etapu rozwoju pracownika
-
Wzrost realizacji zadań pracowników poprzez zbudowanie przejrzystych zasad współpracy oraz umiejętne delegowanie zadań
CZAS TRWANIA:
2 DNIOWY WARSZTAT
PROGRAM SZKOLENIA:
WPROWADZENIE DO SZKOLENIA
-
Poznanie uczestników,
-
Zasady, reguły pracy na warsztatach,
-
Oczekiwania uczestników, gorące tematy
MODUŁ 1:
FUNDAMENT SKUTECZNOŚCI MANAGERSKIEJ
I. ROLA I ZADANIA MANAGERA ZESPOŁU
-
Diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem
-
Rola, kompetencje oraz oczekiwania wobec managera
-
Odpowiedzialność za ludzi, wyniki, przyszłość
-
Kluczowe kompetencje managera w zakresie kierowania zespołem
-
Diagnoza zadaniowa - od specjalisty do managera
II. AUTORYTET MANAGERA
-
Czym jest autorytet managera
-
Jakie działania managera pomagają budować jego autorytet
-
Co niszczy autorytet managera w oczach podwładnych
-
Znaczenie otwartości, dyspozycyjności oraz umiejętności słuchania
-
Reguły jako fundament pracy każdego managera
-
Zespół podążający za managerem - Exposé szefa
-
Elementy skutecznego exposé – wizja zespołu
-
Wdrożenie reguł szefa w życie
III. KOMUNIKACJA MANAGERSKA
-
Reguły skutecznej komunikacji
-
Transparentność w komunikacji managera
-
Przekaz werbalny - jednoznacznie zrozumiały dla obu stron
-
Słuchanie a słyszenie
-
Siła pytań otwartych w budowaniu relacji z pracownikami
-
Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji
-
Komunikacja asertywna managera
-
Asertywna postawa pracowników
-
Zasady udzielania informacji zwrotnej
-
Podstawowe narzędzia feedbacku
-
Skuteczna rozmowa dyscyplinująca
-
Docenienie pracownika a „pochwała”
-
Wydobycie potencjału pracownika - rozmowa coachingowa
-
Wspieranie pracownika – field coaching
MODUŁ 2:
ZARZĄDZANIE SYTUACYJNE WG BLANCHARDA
I. PRACOWNIK
-
Etapy rozwoju pracownika pod kątem różnych kryteriów gotowości i dojrzałości
-
Matryca kompetencji członków zespołu
-
Analiza zadań vs etap rozwoju pracownika
II. PRZYWÓDZTWO SYTUACYJNE
-
Diagnoza preferowanego stylu zarządzania
-
Koncepcja przywództwa sytuacyjnego
-
Warunki skutecznego wykorzystywania przywództwa sytuacyjnego
-
Elastyczność lidera
-
Zasady prawidłowego delegowania zadań zgodne z etapem rozwoju pracownika
III. Styl S1
-
Efektywne zachowania szefa w stylu S1
-
Zasady wprowadzenia do pracy nowego pracownika
-
Precyzja komunikacji podczas delegowania zadań
-
Monitorowanie realizacji zadań
-
Skuteczne egzekwowanie w stylu S1
IV. Styl S2
-
Efektywne zachowania szefa w stylu S2
-
Motywowanie w stylu S2
-
Uważność lidera na sygnały werbalne i niewerbalne pracownika na S2
-
Największe trudności na S2
-
Budowanie coraz większej samodzielności i odpowiedzialności pracownika
-
Mentoring w codziennym działaniu
V. Styl S3
-
Efektywne zachowania szefa w stylu S3
-
Coachingowy styl rozmów
-
Wspieranie pracownika
-
Właściwe przydzielanie zadań
VI. Styl S4
-
Efektywne zachowania szefa w stylu S4
-
Powierzanie odpowiedzialności
-
Przeciwdziałanie wypaleniu i rutynie u dojrzałych pracowników
VII. TRENING ELASTYCZNEGO DOPASOWANIA STYLU DO SYTUACJI I PRACOWNIKA
MODUŁ 3:
WARSZTAT ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM
I. FUNKCJE ZARZĄDZANIA W PRACY Z ZESPOŁEM
-
Ustalanie celów zespołowych – SMART
-
Planowanie i organizacja zadań w zespole
-
Ustalanie harmonogramu prac
-
Efektywne delegowanie zadań
-
Klarowność procesów, odpowiedzialności i ocen podwładnych
-
Wspieranie pracowników w rozwoju zawodowym
-
Kontrolowanie i egzekwowanie wyznaczonych celów
II. ANGAŻOWANIE I MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
-
Piramida potrzeb Masłowa vs Q12 Engagement Hierarchy
-
16 uniwersalnych motywatorów
-
Rodzaje motywacji
-
Główne motywatory w pracy i demotywatory w osiąganiu zamierzonych celów pracowników
-
Umiejętność rozpoznawania wiodącej potrzeby pracownika
-
Rola motywatorów niematerialnych
III. ZESPÓŁ
-
Czym jest praca zespołowa, siła zespołu
-
Idealny zespół według Belbina
-
Określenie ról zespołowych w zespole
-
Poznanie potrzeb i motywacji zespołu
-
Określenie siły drzemiącej w zespole
MODUŁ 4:
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
-
Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu
-
Zmiany, które wdrożę w swojej pracy
-
Moje pierwsze działanie
METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA
-
Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.
-
Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.
-
Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.
-
Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.
-
Praca z kamerą – metoda ta polega na rejestrowaniu określonych zadań, ćwiczeń, symulacji uczestników celem świadomej weryfikacji błędów i opracowywania działań zaradczych.
CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?
-
Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań
-
Miłą atmosferę
-
Materiały szkoleniowe w pliku PDF.
-
Spersonalizowany program szkolenia
CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?
-
Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.
-
Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów
-
Wiedzę i kompetencje