
LEADERSHIP
Dojrzałe przywództwo
IDEA SZKOLENIA:
Obudź w sobie Przywódcę.
Inspiruj zespół do działania.
Rozwijaj potencjał innych.
Wejdź na wyższy poziom zarządzania.
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
-
kadry zarządzającej
-
managerów średniego i wyższego szczebla
-
osób zarządzających managerami zespołów
-
kierowników projektów
-
przedsiębiorców
ROZWIJANE KOMPETENCJE:
-
Zdolności przywódcze
-
Zmysł strategiczny
-
Szerokie horyzonty
-
Rozumienie biznesu
-
Zarządzanie procesami
-
Zarządzanie poprzez wizje i cele
-
Radzenie sobie z niejednoznacznością
-
Rozwiązywanie problemów
-
Dbałość o podwładnych
-
Budowanie efektywnych zespołów
KORZYŚCI:
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
-
Wzrost zdolności przywódczych managerów, przekładający się na strategiczne zarządzanie zespołami
-
Rozwiązywanie problemów oraz podejmowanie trafniejszych decyzji
-
Wejście na wyższy poziom realizacji celów strategicznych organizacji
-
Stworzenie wewnętrznej ekspertyzy w organizacji
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
-
Odkrycie potencjału przywódczego uczestników
-
Wewnętrzna przemiana managerów w inspirujących liderów
-
Wejście na wyższy poziom zarządzania zespołem i rozwijanie potencjału współpracowników
-
Wzrost wpływu lidera na kształtowanie pożądanych postaw wśród pracowników
-
Zwiększenie efektywności i skuteczności lidera, dzięki świadomemu wykorzystywaniu kompetencji przywódczych
CZAS TRWANIA:
2 DNIOWY WARSZTAT
PROGRAM SZKOLENIA:
WPROWADZENIE DO SZKOLENIA
-
Poznanie uczestników
-
Zasady, reguły pracy na warsztatach
-
Oczekiwania uczestników, gorące tematy
MODUŁ 1:
BUDOWANIE AUTORYTETU I POZYCJI LIDERA
1. MANAGER VS LIDER
-
Diagnoza kompetencji przywódczych – jeszcze manager czy już lider
-
Zasadnicze różnice między managerem a liderem
-
Kluczowe czynniki przywództwa
-
Rola, kompetencje oraz oczekiwania wobec przywódcy zespołu
2. AUTORYTET PRZYWÓDCY
-
Charyzma – element sukcesu lidera
-
Świadomość misji, wizji i celu organizacji
-
Pewność siebie i poczucie własnej wartości
-
Budowanie zaufania i wiarygodności
-
Inspirowanie i zarażanie entuzjazmem
-
Rozumienie ludzi i ich potencjału
MODUŁ 2:
LIDER ZESPOŁU
1. ŚWIADOMOŚĆ EMOCJONALNA LIDERA
-
Rola i znaczenie emocji w biznesie
-
Autoanaliza sfery emocjonalnej
-
Wpływ emocji na efektywność pracy
-
Rola inteligencji emocjonalnej w przywództwie
-
Dojrzałość emocjonalna przywódcy
-
Sztuka opanowania
-
Techniki radzenia sobie z silnym/ permanentnym stresem
2. WPŁYW LIDERA NA KSZTAŁTOWANIE POSTAW PRACOWNIKÓW
-
Rola lidera w tworzeniu pozytywnego środowiska pracy
-
Wpływ wartości lidera na postawy pracowników
-
Efektywna komunikacja przywódcy
-
Siła słowa - nieoceniający styl komunikowania
-
Inspirowanie do wspólnej wizji
-
Tworzenie zaangażowanego i odpowiedzialnego zespołu
-
Wpływ przywódczych postaw i zachowań na motywację pracowników
-
Motywowanie do samorozwoju i ciągłego doskonalenia
-
Budowanie kultury feedbacku i konstruktywnej oceny pracy
-
Kształtowanie postawy podejścia do problemów z determinacją i otwartością
-
Dopasowanie lidera do różnorodności w zespole
-
Wyższy poziom zarządzania
-
Rozwój potencjału zespołu i pracownika
-
Rola Mentora i Coacha w przywództwie
MODUŁ 3:
ORGANIZATIONAL LEADERSHIP
1. SKUTECZNOŚĆ LIDERA W ORGANIZACJI
-
Rola przywódcy w zakresie kreowania kultury organizacyjnej firmy, uczestniczenia w tworzeniu celów strategicznych
-
Interpretacja wskaźników finansowych, operacyjnych i strategicznych
-
Przywództwo w czasach transformacji i adaptacja do zmieniających się warunków
-
Przewodzenia zmianom i wdrażanie inicjatyw wewnątrz organizacji
-
Modelowanie elastyczności i radzenia sobie ze zmianami przez lidera
-
Strategie efektywnego podejmowania decyzji biznesowych
-
Podejmowanie decyzji w warunkach ograniczeń czasowych
-
Zrozumienie danych biznesowych i ich wykorzystanie do podejmowania trafnych decyzji
-
Zarządzanie kryzysowe i umiejętność efektywnego działania w trudnych sytuacjach
-
Rola lidera w utrzymaniu stabilności i odbudowie zaufania w organizacji
MODUŁ 4:
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
-
Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu
-
Zmiany, które wdrożę w organizacji
-
Moje pierwsze działanie
METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA
-
Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.
-
Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.
-
Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.
-
Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.
-
Praca z kamerą – metoda ta polega na rejestrowaniu określonych zadań, ćwiczeń, symulacji uczestników celem świadomej weryfikacji błędów i opracowywania działań zaradczych.
CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?
-
Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań
-
Miłą atmosferę
-
Materiały szkoleniowe w pliku PDF.
-
Spersonalizowany program szkolenia
CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?
-
Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.
-
Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów
-
Wiedzę i kompetencje