
MANAGER TRENEREM
Rozwijaj swój wyjątkowy zespół
IDEA SZKOLENIA:
Jestem Liderem samodzielnego zespołu.
Cały czas pracuję nad rozwojem kompetencji moich Współpracowników.
Korzystam z różnych narzędzi i metod oddziaływania na moich Współpracowników.
Angażuję, motywuję i wspieram moich Współpracowników by budować dobra współpracę.
Planuję przyszłość mojego zespołu i każdego z moich Współpracowników.
Dzięki naszej współpracy, odpowiedzialności i zaangażowaniu całego zespołu, moja firma rozwija się.
DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?
-
managerów, którzy chcą rozwijać swoje świadome przywództwo,
-
osób, które aspirują do roli Lidera zespołu,
ROZWIJANE KOMPETENCJE:
-
Zdolności przywódcze
-
Lojalność i zaufanie
-
Aktywne słuchanie
-
Relacje ze Współpracownikami
-
Motywowanie innych
-
Rozwiązywanie konfliktów
-
Delegowanie uprawnień
-
Radzenie sobie z niejednoznacznością
-
Budowanie efektywnych zespołów
-
Zarządzanie różnorodnością
-
Odwaga w zarządzaniu
KORZYŚCI:
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:
-
Rozwój kompetencji przywódczych: Uczestnicy szkolenia poznają i przećwiczą różnorodne metody i techniki zarządzania oraz praktycznej pracy nad rozwojem Współpracowników, co pozwoli im stać się świadomym liderem i rozwijać swoje umiejętności zarządzania.
-
Budowanie zaufania i relacji: Szkolenie pozwoli uczestnikom na lepsze zrozumienie swoich pracowników oraz stworzenie planu budowania z nimi bardziej efektywnych i trwałych relacji opartych na zaufaniu.
-
Skuteczniejsze inspirowanie i motywowanie: Uczestnicy zdobędą nowe umiejętności i narzędzia, które pomogą im w efektywnym zarządzaniu zespołem oraz inspiracji i motywacji pracowników do osiągania celów organizacji.
-
Wyjątkowy zespół: Dzięki szkoleniu uczestnicy będą mogli lepiej identyfikować potencjał i umiejętności swoich pracowników, przygotują mapę swojego zespołu, co pozwoli im na tworzenie bardziej efektywnych i wydajnych zespołów.
-
Wzrost efektywności i wyników: Codzienna praca z wykorzystaniem metod przedstawionych na warsztacie pozwoli uczestnikom na rozwijanie efektywności poszczególnych Współpracowników, co przyczyni się do wzrostu efektywności pracy zespołu oraz osiągania lepszych wyników biznesowych.
KORZYŚCI DLA FIRMY:
-
Zwiększenie zaangażowania i motywacji pracowników: Uczestnicy warsztatu będą rozwijali umiejętności lepszej komunikacji, zrozumienia potrzeb swoich podwładnych, co pozwoli im skutecznie angażować i motywować swoich Współpracowników.
-
Poprawa umiejętności przywódczych: Managerowie uczestniczący w szkoleniu będą mieli możliwość doskonalenia swoich umiejętności przywódczych, co przyczyni się do skuteczniejszego zarządzania zespołem.
-
Zwiększenie efektywności zespołu: Dzięki lepszej komunikacji i umiejętnościom przywódczym managerowie będą w stanie skuteczniej zarządzać zespołem, co przełoży się na zwiększenie efektywności i osiąganie lepszych wyników.
-
Budowanie pozytywnej atmosfery w zespole: Managerzy będą świadomie wspierali swoich podwładnych w codziennym wykonywaniu przez nich zadań, korzystając z właściwych narzędzi i metod, co przyczyni się do budowania pozytywnej atmosfery w zespole i wzmacniania relacji między pracownikami.
-
Rozwój potencjału zespołu: Udział managerów w warsztacie pozwoli im rozwinąć swoje kompetencje managerskie, dzięki czemu firma zyska kompetentnych pracowników, którzy będą skuteczniej rozwijać potencjał swoich zespołów, co będzie miało pozytywny wpływ na rozwój całej organizacji.
CZAS SZKOLENIA:
2 DNIOWY WARSZTAT (16 godzin)
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ 1:
WPROWADZENIE DO SZKOLENIA
-
Poznanie uczestników
-
Zasady, reguły pracy na warsztatach
-
Oczekiwania uczestników, gorące tematy
MODUŁ 2:
ROLE WSPÓŁCZESNEGO MANAGERA
-
Rola i odpowiedzialności managera – czym jest świadome przywództwo
-
Przełożony, Manager, Lider – kluczowe różnice i przewagi
-
Zasady managera kluczem do budowania zespołu
-
Angażowanie i motywowanie współpracowników
-
Zarządzanie wynikami i doskonalenie procesów
-
Rozwijanie umiejętności komunikacji w zespole
-
Rozwiązywanie konfliktów w zespole
-
Planowanie przyszłości Współpracowników i zespołu
MODUŁ 3:
ZARZĄDZANIE WYNIKAMI
-
Określanie celów i oczekiwań wobec pracowników i zespołu
-
Monitorowanie i analizowanie wyników pracy
-
Wspieranie i motywowanie do osiągania celów i rezultatów
-
Kreowanie systemów nagradzania i rozwoju pracowników
-
Doskonalenie procesów i efektywności pracy zespołu
MODUŁ 4:
ROZWÓJ PODWŁADNYCH
-
Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych członków zespołu
-
Planowanie i realizacja działań rozwojowych
-
Budowanie motywacji do uczenia się i doskonalenia umiejętności
-
Kreowanie atmosfery wsparcia i mentorstwa w zespole
-
Budowanie sukcesji – kluczowe zasady i etapy procesu
-
Monitorowanie i ocena postępów rozwojowych
MODUŁ 5:
ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH
-
Rozpoznawanie stylów komunikacji w zespole
-
Narzędzia i zasady efektywnej komunikacji
-
Radzenie sobie z konfliktami i różnicami zdań
-
Język perswazji w komunikacji z pracownikami
-
Warsztat krótkich rozmów z pracownikami
MODUŁ 6:
FEEDBACK ROZWOJOWY
-
Zasady udzielania informacji zwrotnej
-
Korzyści jakie daje stosowanie feedbacku
-
Model FUO
-
Trening udzielania feedbacku
MODUŁ 7:
MENTORING WSPIERAJĄCY
-
Kluczowe aspekty mentoringu
-
Korzyści stosowania mentoringu
-
Model współpracy z mentorem
-
Spotkania z mentorem – ćwiczenia praktyczne
MODUŁ 8:
COACHING ROZWOJOWY
-
Założenia coachingu
-
Kiedy warto stosować coaching
-
Model pracy coachingowej
-
Narzędzia coachingowe przydatne w pracy managera
-
Trening krótkich spotkań (coaching w praktyce)
MODUŁ 9:
FIELD COACHING
-
Czym jest field coaching
-
Jakie korzyści daje field coaching dla pracowników i managera
-
Model pracy managera w terenie
-
Praktyczny trening field coachingu (case study)
Moduł 10:
WARSZTAT „TRUDNYCH” PRZYPADKÓW
-
Analiza przypadków z codziennej pracy zgłoszonych przez uczestników warsztatu
-
Wspólne poszukiwanie rozwiązań
-
Omawianie sytuacji / Odgrywanie scenek
-
Dzielenie się doświadczeniem, współpraca w zespole managerów
MODUŁ 11:
BUDOWANIE EFEKTYWNEGO ZESPOŁU
-
Grupa a zespół pracowników – kluczowe różnice
-
Rola lidera w efektywnym zespole
-
Znaczenie współpracy i komunikacji w zespole
-
Jak zbudować zaufanie i układać współpracę pomiędzy członkami zespołu
-
Kluczowe kompetencje skutecznego zespołu
-
Mapa mojego zespołu – analiza
MODUŁ 12:
MOTYWOWANIE I ANGAŻOWANIE ZESPOŁU
-
Rozpoznawanie potrzeb i motywacji członków zespołu
-
Wykorzystanie pozytywnej motywacji do zwiększenia zaangażowania
-
Metody motywowania pracowników do realizacji ambitnych celów
-
Budowanie ducha zespołowego i wspieranie wspólnych celów
-
Rozwijanie umiejętności lidera w motywowaniu zespołu
MODUŁ 13:
BUDOWANIE KULTURY ROZWOJU I WSPÓŁPRACY
-
Definiowanie wartości i celów zespołu
-
Tworzenie zasad współpracy w zespole
-
Kształtowanie pozytywnej atmosfery w pracy
-
Wspieranie różnorodności i tolerancji w zespole
-
Rozwijanie umiejętności teamworku
-
Kreowanie etyki pracy i profesjonalizmu
MODUŁ 14:
PODSUMOWANIE WARSZTATU
-
Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatów
-
Plan działań rozwojowych
-
Pierwsze 3 priorytety zmian
PRACA DOMOWA
Każdy z uczestników w przeciągu 1 miesiąca od szkolenia przygotuje i przedstawi swojemu przełożonemu szczegółowy plan pracy nad rozwojem kluczowych kompetencji swoich podwładnych z zastosowaniem metod i narzędzi rozwijanych podczas warsztatu.
METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA
-
Miniwykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera / eksperta w formie prezentacji. Miniwykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.
-
Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu i analizie sytuacji przedstawionej w formie opisu zdarzenia. Uczestnicy warsztatów, podczas omawiania konkretnego przypadku, uczą się na błędach i sukcesach innych organizacji, pracują indywidualnie, dyskutują w zespołach, dzielą się pomysłami, przemyśleniami by wypracować różne rozwiązania.
-
Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję pomiędzy uczestnikami.
-
Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.
CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?
-
Możliwość swobodnej wypowiedzi, udziału w dyskusjach, zadawania pytań
-
Czas na przemyślenia, zapisanie najistotniejszych informacji
-
Pozytywną atmosferę, sprzyjającą zaangażowaniu
-
Materiały szkoleniowe w pliku PDF
CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?
-
Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
-
Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów
-
Wiedzę, umiejętności i kompetencje