-5.jpg)
MOBBING I DYSKRYMINACJA
Zagrożenia dla firmy
IDEA SZKOLENIA:
Chroń swoich pracowników i organizację przed zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji.
Znaj obowiązki i skutki prawne.
Zapobiegaj dyskryminacji i mobbingowi w swoim zespole.
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
-
pracodawców, członków zarządu
-
liderów zespołów i managerów
-
pracowników działów personalnych
ROZWIJANE KOMPETENCJE:
-
Radzenie sobie z niejednoznacznością
-
Rozwiązywanie konfliktów
-
Dbałość o podwładnych i innych
-
Sprawiedliwość wobec podwładnych
-
Rozwiązywanie problemów
KORZYŚCI:
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
-
Poznanie odpowiedzialności pracodawcy za nie przestrzeganie przepisów antydyskryminacyjnych i antymobbingowych
-
Wzrost umiejętności analizowania sytuacji niejasnych w kontekście obowiązującego prawa
-
Zbudowanie wiedzy nt. narzędzi przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w firmie
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
-
Wzrost wiedzy jak zidentyfikować zachowania niepożądane, dyskryminację i mobbing oraz reagować i udzielać pracownikom adekwatnego wsparcia w tym zakresie
-
Zapoznanie z regulacjami i konsekwencjami prawnymi z zakresu molestowania i mobbingu w pracy
-
Wzrost kompetencji do odróżnienia zwykłych konfliktów interpersonalnych od stosowania mobbingu, czy dyskryminacji
-
Poznanie dobrych praktyk w zakresie zbierania i zabezpieczania dowodów
CZAS TRWANIA:
1 DNIOWY WARSZTAT
PROGRAM SZKOLENIA:
WPROWADZENIE DO SZKOLENIA
-
Poznanie uczestników
-
Zasady, reguły pracy na warsztatach
-
Oczekiwania uczestników, gorące tematy
MODUŁ I
IDENTYFIKOWANIE ZJAWISKA MOBBINGU I DYSKRYMINACJI
-
Co jest, a co nie jest mobbingiem i dyskryminacją?
-
Wartości i potrzeby życiowe, których zaspakajanie uniemożliwia mobbing i dyskryminacja
-
Cechy mobbingu wg. Leymanna
-
Mobbing jako proces – fazy mobbingu
-
Mobbing a naruszenie dóbr osobistych pracownika
-
Stereotypy i uprzedzenia jako pożywka dla dyskryminacji
-
Odróżnienie zwykłych konfliktów interpersonalnych od stosowania mobbingu
MODUŁ II
PSYCHOLOGIA MOBBINGU I DYSKRYMINACJI
-
Psychologiczne mechanizmy mobbingu i dyskryminacji
-
Źródła postaw dyskryminujących i mobbingowych
-
Rola emocji i motywacji
-
Profil sprawcy mobbingu i dyskryminacji
-
Zachowania ofiary i sprawcy
-
Skutki psychiczne dla ofiar
-
Analiza psychospołecznego wpływu mobbingu na zespół
MODUŁ III
PRAWNE ASPEKTY MOBBINGU I DYSKRYMINACJI
-
Mobbing i dyskryminacja w aktach prawnych i orzecznictwie sądowym
-
Omówienie przepisów prawa antydyskryminacyjnego
-
Obowiązki pracodawcy w zakresie przeciwdziałania mobbingowi
-
Skutki prawne dla sprawcy mobbingu
-
Kary i odpowiedzialność prawna za mobbing i dyskryminację
-
Studia przypadków sądowych dotyczących mobbingu
-
Jak zbierać i zabezpieczać dowody
-
Jakie czynności podejmują członkowie komisji
-
Nagrania w miejscu pracy. Czy może to czynić pracodawca, bądź pracownik
-
Jak zminimalizować ryzyko roszczeń pracowników z tytułu mobbingu czy dyskryminacji czy naruszenia dóbr osobistych
MODUŁ IV
SKUTKI MOBBINGU I DYSKRYMINACJI DLA ORGANIZACJI
-
Wpływ na klimat organizacyjny i atmosferę pracy
-
Obniżenie efektywności zespołów
-
Wzrost absencji i rotacji pracowników
-
Związki między mobbingiem a spadkiem zaangażowania pracowników
-
Koszty finansowe związane z przypadkami mobbingu
MODUŁ V
TWORZENIE PROCEDURY
-
Cel procedury antymobbingowej (antydyskryminacyjnej)
-
Zakres procedury i jej szczegółowość
-
Zawartość procedury
-
Niezbędne uzgodnienia
-
Jak wdrożyć procedurę antymobbingową (antydyskryminacyjną)
-
Stosowanie sankcji wobec sprawców
MODUŁ V
NARZĘDZIA ZAPOBIEGANIA MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJI W ZESPOLE I FIRMIE
-
W jaki sposób zapobiegać mobbingowi w jego wczesnym etapie
-
Skuteczna komunikacja w kontekście przeciwdziałania mobbingowi
-
Techniki skutecznego komunikowania się w sytuacjach konfliktowych
-
Rozwijanie umiejętności słuchania aktywnego
-
Budowanie kultury opartej na szacunku i współpracy
-
Promowanie wartości równości i różnorodności w miejscu pracy
-
Rozwijanie postaw empatycznych w zespole
-
Rozwijanie umiejętności liderów w kreowaniu pozytywnej atmosfery pracy
-
Rozliczanie pracowników a kwestie mobbingu
-
Egzekwowanie należytej staranności w pracy
-
Dyscyplinowanie jako uprawnienie pracodawcy i przełożonych
MODUŁ VI
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
-
Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu
-
Zmiany, które wdrożę w swojej pracy
-
Moje pierwsze działanie
METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA
-
Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.
-
Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.
-
Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.
-
Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.
CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?
-
Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań
-
Miłą atmosferę
-
Materiały szkoleniowe w pliku PDF
-
Spersonalizowany program szkolenia
CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?
-
Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
-
Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów
-
Wiedzę i kompetencje