top of page
strona wix FOTO (3000 x 2000 px)-5.jpg

MOBBING I DYSKRYMINACJA

Zagrożenia dla firmy

IDEA SZKOLENIA:

Chroń swoich pracowników i organizację przed zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji.

Znaj obowiązki i skutki prawne.

Zapobiegaj dyskryminacji i mobbingowi w swoim zespole.

 

SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:

  • pracodawców, członków zarządu

  • liderów zespołów i managerów

  • pracowników działów personalnych

 

ROZWIJANE KOMPETENCJE:

  • Radzenie sobie z niejednoznacznością

  • Rozwiązywanie konfliktów

  • Dbałość o podwładnych i innych

  • Sprawiedliwość wobec podwładnych

  • Rozwiązywanie problemów

 

KORZYŚCI:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Poznanie odpowiedzialności pracodawcy za nie przestrzeganie przepisów antydyskryminacyjnych i antymobbingowych

  • Wzrost umiejętności analizowania sytuacji niejasnych w kontekście obowiązującego prawa

  • Zbudowanie wiedzy nt. narzędzi przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w firmie

 

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

  • Wzrost wiedzy jak zidentyfikować zachowania niepożądane, dyskryminację i mobbing oraz reagować i udzielać pracownikom adekwatnego wsparcia w tym zakresie

  • Zapoznanie z regulacjami i konsekwencjami prawnymi z zakresu molestowania i mobbingu w pracy

  • Wzrost kompetencji do odróżnienia zwykłych konfliktów interpersonalnych od stosowania mobbingu, czy dyskryminacji

  • Poznanie dobrych praktyk w zakresie zbierania i zabezpieczania dowodów

 

CZAS TRWANIA:

1 DNIOWY WARSZTAT 

 

PROGRAM SZKOLENIA:

 

WPROWADZENIE DO SZKOLENIA

  • Poznanie uczestników

  • Zasady, reguły pracy na warsztatach

  • Oczekiwania uczestników, gorące tematy

 

MODUŁ I  

IDENTYFIKOWANIE ZJAWISKA MOBBINGU I DYSKRYMINACJI

  • Co jest, a co nie jest mobbingiem i dyskryminacją?

  • Wartości i potrzeby życiowe, których zaspakajanie uniemożliwia mobbing i dyskryminacja

  • Cechy mobbingu wg. Leymanna

  • Mobbing jako proces – fazy mobbingu

  • Mobbing a naruszenie dóbr osobistych pracownika

  • Stereotypy i uprzedzenia jako pożywka dla dyskryminacji

  • Odróżnienie zwykłych konfliktów interpersonalnych od stosowania mobbingu
     

MODUŁ II

PSYCHOLOGIA MOBBINGU I DYSKRYMINACJI

  • Psychologiczne mechanizmy mobbingu i dyskryminacji

  • Źródła postaw dyskryminujących i mobbingowych

  • Rola emocji i motywacji

  • Profil sprawcy mobbingu i dyskryminacji

  • Zachowania ofiary i sprawcy

  • Skutki psychiczne dla ofiar

  • Analiza psychospołecznego wpływu mobbingu na zespół

 

MODUŁ III

PRAWNE ASPEKTY MOBBINGU I DYSKRYMINACJI

  • Mobbing i dyskryminacja w aktach prawnych i orzecznictwie sądowym

  • Omówienie przepisów prawa antydyskryminacyjnego

  • Obowiązki pracodawcy w zakresie przeciwdziałania mobbingowi

  • Skutki prawne dla sprawcy mobbingu

  • Kary i odpowiedzialność prawna za mobbing i dyskryminację

  • Studia przypadków sądowych dotyczących mobbingu

  • Jak zbierać i zabezpieczać dowody

  • Jakie czynności podejmują członkowie komisji

  • Nagrania w miejscu pracy. Czy może to czynić pracodawca, bądź pracownik

  • Jak zminimalizować ryzyko roszczeń pracowników z tytułu mobbingu czy dyskryminacji czy naruszenia dóbr osobistych

 

MODUŁ IV

SKUTKI MOBBINGU I DYSKRYMINACJI DLA ORGANIZACJI

  • Wpływ na klimat organizacyjny i atmosferę pracy

  • Obniżenie efektywności zespołów

  • Wzrost absencji i rotacji pracowników

  • Związki między mobbingiem a spadkiem zaangażowania pracowników

  • Koszty finansowe związane z przypadkami mobbingu

 

MODUŁ V

TWORZENIE PROCEDURY

  • Cel procedury antymobbingowej (antydyskryminacyjnej)

  • Zakres procedury i jej szczegółowość

  • Zawartość procedury

  • Niezbędne uzgodnienia

  • Jak wdrożyć procedurę antymobbingową (antydyskryminacyjną)

  • Stosowanie sankcji wobec sprawców

 

MODUŁ V

NARZĘDZIA ZAPOBIEGANIA MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJI W ZESPOLE I FIRMIE

  • W jaki sposób zapobiegać mobbingowi w jego wczesnym etapie

  • Skuteczna komunikacja w kontekście przeciwdziałania mobbingowi

  • Techniki skutecznego komunikowania się w sytuacjach konfliktowych

  • Rozwijanie umiejętności słuchania aktywnego

  • Budowanie kultury opartej na szacunku i współpracy

  • Promowanie wartości równości i różnorodności w miejscu pracy

  • Rozwijanie postaw empatycznych w zespole

  • Rozwijanie umiejętności liderów w kreowaniu pozytywnej atmosfery pracy

  • Rozliczanie pracowników a kwestie mobbingu

  • Egzekwowanie należytej staranności w pracy

  • Dyscyplinowanie jako uprawnienie pracodawcy i przełożonych

 

MODUŁ VI

PODSUMOWANIE SZKOLENIA

  • Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu

  • Zmiany, które wdrożę w swojej pracy

  • Moje pierwsze działanie

 

METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA

  • Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.

  • Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.

  • Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.

  • Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.

 

CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?

  • Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań

  • Miłą atmosferę

  • Materiały szkoleniowe w pliku PDF

  • Spersonalizowany program szkolenia

 

CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?

  • Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu

  • Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów

  • Wiedzę i kompetencje

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

©2025 by Amply.

bottom of page