
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
Wprowadzanie zmian w firmie.
IDEA SZKOLENIA:
Inspiruj, kieruj, zmieniaj.
Prowadź świadomie zespół przez zmianę.
Zbuduj mosty, przełam bariery, rozbudź potencjał, odkryj moc zmiany.
Zostań liderem na drodze do nowych możliwości.
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
-
kadry zarządzającej
-
kierowników i managerów
-
liderów zespołów
-
przedsiębiorców
-
brygadzistów
-
osób aspirujących do stanowisk kierowniczych
-
pracowników zainteresowanych procesami zmiany
ROZWIJANE KOMPETENCJE:
-
Nastawienie na działanie
-
Zarządzanie poprzez wizje i cele
-
Podejmowanie decyzji na czas
-
Przekazywanie informacji
-
Odwaga w zarządzaniu
-
Planowanie
-
Organizowanie
-
Szerokie horyzonty
-
Wyczucie polityki organizacyjnej
-
Zarządzanie procesami
-
Dążenie do rezultatów
-
Radzenie sobie ze sprzecznościami
-
Komunikacja
KORZYŚCI:
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
-
Skuteczne przeprowadzenie procesu zmiany i zminimalizowanie oporu ze strony pracowników
-
Uniknięcie marnowania czasu i pieniędzy na zbędne procesy gaszenia buntu i oporu pracowników wobec wdrażanych zmian
-
Stworzenie efektywnych strategii komunikacyjnych dotyczących poszczególnych etapów zmiany oraz lepszego wykorzystania zasobów firmy
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
-
Skuteczne przygotowanie zespołu do przeprowadzenia przez proces zmian poprzez poznanie narzędzi, procesów i metod niezbędnych w pracy managera
-
Zwiększenie zaangażowania pracowników w proces zmiany i umiejętne zminimalizowanie objawów lęku, niepokoju i oporu w zespole
-
Zbudowanie autorytetu lidera poprzez umiejętne przeprowadzenie zespołu w trudnej dla nich sytuacji
CZAS TRWANIA:
2 DNIOWY WARSZTAT
PROGRAM SZKOLENIA:
WPROWADZENIE DO SZKOLENIA
-
Poznanie uczestników
-
Zasady, reguły pracy na warsztatach
-
Oczekiwania uczestników, gorące tematy
MODUŁ 1:
ZMIANA W FIRMIE – REWOLUCJA CZY EWOLUCJA?
-
Psychologia zmiany
-
Psychospołeczne bariery wdrażania zmian
-
Postawy pracowników wobec zmian
-
Wyzwania managera w procesie zmian
-
Autodiagnoza -jak radzisz sobie z sytuacją zmiany
MODUŁ 2:
ZNACZENIE I ROLA ZARZĄDZANIA ZMIANĄ W ORGANIZACJI
-
Rola managera w procesie zmiany
-
Jak bez oporów inicjować zmiany i zostać liderem ich wprowadzenia
-
Główne przyczyny niepowodzeń w zarządzaniu zmianą
-
Ocena gotowości organizacji i pracowników do przeprowadzenia zmian
-
Budowanie zaufania i zaangażowania pracowników w procesie zmiany
MODUŁ 3:
KOMUNIKOWANIE PROCESU ZMIAN W ORGANIZACJI
-
Kanały, techniki, treści komunikatów
-
Tworzenie efektywnych strategii komunikacyjnych dla różnych grup interesariuszy
-
Jak angażować pracowników w proces budowania strategii zmian w firmie
-
MBTI w procesie zmiany – jak typologia osobowości wpływa na zrozumienie podejścia pracowników do wdrażanych zmian
-
Omówienie głównych dychotomii i preferencji w zakresie reagowania na zmianę
MODUŁ 4:
PROCES WDROŻENIA ZMIAN ORGANIZACYJNYCH
-
Jak efektywnie przeprowadzać proces zmian
-
Etapy zmiany
-
Zasady i narzędzia zarządzania zmianą w firmie
-
Przygotowanie do zmiany
-
Główne czynniki inicjujące zmiany w organizacji
-
Siły rynkowe działające na rzecz zmian
-
Narzędzia do przezwyciężania oporu wobec zmian
MODUŁ 5:
ZAPROJEKTOWANIE PROCESU PRZEPROWADZENIA ORGANIZACJI PRZEZ ZMIANĘ
-
Diagnoza gotowości i potrzeb do zmiany
-
Planowanie zmian i określenie sposobów komunikacji zmian
-
Narzędzia wdrożeniowe
-
Symulacja polegająca na wdrożeniu i komunikowaniu zmian w organizacji w tym przekazanie informacji pracownikom. Rozwiązywanie problemów podczas wdrażanej zmiany.
-
Kontrola postępów procesu zmiany w organizacji.
MODUŁ 6:
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
-
Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu
-
Zmiany, które wdrożę w swojej pracy
-
Moje pierwsze działanie
METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA
-
Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.
-
Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.
-
Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.
-
Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.
CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?
-
Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań
-
Atmosferę otwartości, szacunku i zrozumienia
-
Materiały szkoleniowe w pliku PDF
-
Spersonalizowany program szkolenia
CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?
-
Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
-
Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów
-
Wiedzę i kompetencje