top of page
Zarządzanie zmianą.png

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

Wprowadzanie zmian w firmie.

IDEA SZKOLENIA:

Inspiruj, kieruj, zmieniaj. 

Prowadź świadomie zespół przez zmianę.

Zbuduj mosty, przełam bariery, rozbudź potencjał, odkryj moc zmiany.

Zostań liderem na drodze do nowych możliwości.

 

SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:

  • kadry zarządzającej

  • kierowników i managerów

  • liderów zespołów

  • przedsiębiorców

  • brygadzistów

  • osób aspirujących do stanowisk kierowniczych

  • pracowników zainteresowanych procesami zmiany

 

ROZWIJANE KOMPETENCJE:

  • Nastawienie na działanie

  • Zarządzanie poprzez wizje i cele

  • Podejmowanie decyzji na czas

  • Przekazywanie informacji

  • Odwaga w zarządzaniu

  • Planowanie

  • Organizowanie

  • Szerokie horyzonty

  • Wyczucie polityki organizacyjnej

  • Zarządzanie procesami

  • Dążenie do rezultatów

  • Radzenie sobie ze sprzecznościami

  • Komunikacja

KORZYŚCI:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Skuteczne przeprowadzenie procesu zmiany i zminimalizowanie oporu ze strony pracowników

  • Uniknięcie marnowania czasu i pieniędzy na zbędne procesy gaszenia buntu i oporu pracowników wobec wdrażanych zmian

  • Stworzenie efektywnych strategii komunikacyjnych dotyczących poszczególnych etapów zmiany oraz lepszego wykorzystania zasobów firmy

 

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

  • Skuteczne przygotowanie zespołu do przeprowadzenia przez proces zmian poprzez poznanie narzędzi, procesów i metod niezbędnych w pracy managera

  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w proces zmiany i umiejętne zminimalizowanie objawów lęku, niepokoju i oporu w zespole

  • Zbudowanie autorytetu lidera poprzez umiejętne przeprowadzenie zespołu w trudnej dla nich sytuacji

CZAS TRWANIA:

2 DNIOWY WARSZTAT

PROGRAM SZKOLENIA:

WPROWADZENIE DO SZKOLENIA

  • Poznanie uczestników

  • Zasady, reguły pracy na warsztatach

  • Oczekiwania uczestników, gorące tematy

 

MODUŁ 1:  

ZMIANA W FIRMIE – REWOLUCJA CZY EWOLUCJA?

  • Psychologia zmiany

  • Psychospołeczne bariery wdrażania zmian

  • Postawy pracowników wobec zmian

  • Wyzwania managera  w procesie zmian

  • Autodiagnoza -jak radzisz sobie z sytuacją zmiany

 

MODUŁ 2:

ZNACZENIE I ROLA ZARZĄDZANIA ZMIANĄ W ORGANIZACJI

  • Rola managera w procesie zmiany

  • Jak bez oporów inicjować zmiany i zostać liderem ich wprowadzenia

  • Główne przyczyny niepowodzeń w zarządzaniu zmianą

  • Ocena gotowości organizacji i pracowników do przeprowadzenia zmian

  • Budowanie zaufania i zaangażowania pracowników w procesie zmiany

 

MODUŁ 3:

KOMUNIKOWANIE PROCESU ZMIAN W ORGANIZACJI

  • Kanały, techniki, treści komunikatów

  • Tworzenie efektywnych strategii komunikacyjnych dla różnych grup interesariuszy

  • Jak angażować pracowników w proces budowania strategii zmian w firmie

  • MBTI w procesie zmiany – jak typologia osobowości wpływa na zrozumienie podejścia pracowników do wdrażanych zmian

  • Omówienie głównych dychotomii i preferencji w zakresie reagowania na zmianę

MODUŁ 4:

PROCES WDROŻENIA ZMIAN ORGANIZACYJNYCH

  • Jak efektywnie przeprowadzać proces zmian

  • Etapy zmiany

  • Zasady i narzędzia zarządzania zmianą w firmie

  • Przygotowanie do zmiany

  • Główne czynniki inicjujące zmiany w organizacji

  • Siły rynkowe działające na rzecz zmian

  • Narzędzia do przezwyciężania oporu wobec zmian

 

MODUŁ 5:

ZAPROJEKTOWANIE PROCESU PRZEPROWADZENIA ORGANIZACJI PRZEZ ZMIANĘ

  • Diagnoza gotowości i potrzeb do zmiany

  • Planowanie zmian i określenie sposobów komunikacji zmian

  • Narzędzia wdrożeniowe

  • Symulacja polegająca na wdrożeniu i komunikowaniu zmian w organizacji w tym przekazanie informacji pracownikom. Rozwiązywanie problemów podczas wdrażanej zmiany.

  • Kontrola postępów procesu zmiany w organizacji.

MODUŁ 6:

PODSUMOWANIE SZKOLENIA

  • Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu

  • Zmiany, które wdrożę w swojej pracy

  • Moje pierwsze działanie

METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA

  • Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.

  • Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.

  • Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.

  • Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.

 

CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?

  • Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań

  • Atmosferę otwartości, szacunku i zrozumienia

  • Materiały szkoleniowe w pliku PDF

  • Spersonalizowany program szkolenia

 

CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?

  • Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu

  • Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów

  • Wiedzę i kompetencje

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

©2025 by Amply.

bottom of page