top of page
KONFLIKT W ZESPOLE_Amply Busines School.jpg

KONFLIKT W ZESPOLE

Konflikt jako szansa na rozwój zespołu

IDEA SZKOLENIA:

Zarządzaj konfliktem.

Wzmacniaj zespół poprzez różnice.

Ucz wzajemnego szacunku.

Zarządzaj konfliktem w grupie z wykorzystaniem modeli interwencji managerskiej.

 

 SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:

  • kadry kierowniczej i managerskiej

  • liderów zespołów

  • profesjonalistów i liderów biznesu

  • pracowników działów HR i szkoleń

 

ROZWIJANE KOMPETENCJE:

  • Radzenie sobie z niejednoznacznością

  • Rozwiązywanie konfliktów

  • Dbałość o podwładnych i innych

  • Zarządzanie różnorodnością

  • Sprawiedliwość wobec podwładnych

  • Umiejętność współżycia z ludźmi

  • Aktywne słuchanie

  • Rozwiązywanie problemów

  • Rozumienie grupy

KORZYŚCI:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Rozwój kompetencji managerów w dziedzinie skutecznego zarządzania konfliktem w zespole

  • Minimalizowanie negatywnych skutków konfliktu na rzecz tworzenia w zespołach atmosfery otwartej na różnice i konstruktywną dyskusję

   

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

  • Wzrost umiejętności budowania zaufania w zespole i wpływania na jego efektywność

  • Wyższy poziom zarządzania konfliktem w grupie z wykorzystaniem modeli interwencji managerskiej

  • Umiejętność wykorzystania analizy 5 dysfunkcji do pracy z zespołem

  • Trening prowadzenia trudnych rozmów ukierunkowanych na rozwiązanie konfliktu w bezpiecznych warunkach pod okiem trenera 

CZAS TRWANIA:

2 DNIOWY WARSZTAT

PROGRAM SZKOLENIA:

 

WPROWADZENIE DO SZKOLENIA:

  • Poznanie uczestników

  • Zasady, reguły pracy na warsztatach

  • Oczekiwania uczestników, gorące tematy

   

MODUŁ 1:

ZROZUMIENIE KONFLIKTU

  • Identyfikacja różnych rodzajów konfliktów w zespole

  • Analiza przyczyn i objawów konfliktów

  • Otwarte i ukryte źródła konfliktów

  • Psychologia konfliktu

  • Zrozumienie mechanizmów emocjonalnych podczas konfliktów

  • Rodzaje konfliktów i ich dynamika

  • Fazy sytuacji konfliktowej

  • Pięć dysfunkcji pracy zespołowej (według P. Lencioniego)

  • Analiza negatywnych i pozytywnych aspektów konfliktów w zespole

 

MODUŁ 2:

ROLA MANAGERA W KONFLIKCIE

  • Tworzenie atmosfery otwartej na różnicach i konstruktywnej dyskusji

  • Budowanie poczucia wspólnej odpowiedzialności w zespole

  • Rola kontraktu w budowaniu zaufania w zespole oraz zapobieganiu sytuacjom trudnym i konfliktowym

  • Zarządzanie emocjami w zespole

  • Rozwój umiejętności przywódczych podczas konfliktu

  • Moderowanie konstruktywną dyskusją

  • Doskonalenie umiejętności asertywnego komunikowania się w konflikcie

  • Budowanie umiejętności dyplomacji w trudnych sytuacjach

  • Wykorzystanie konfliktu jako narzędzia do motywowania zespołu

  • Skutki niezauważania konfliktu i zaniechania działania w sytuacji konfliktu

 

MODUŁ 3:

ZASADY KOMUNIKACJI W SYTUACJI KONFLIKTU

  • Świadomy i nieświadomy poziom komunikacji

  • Budowanie otwartej i klarownej komunikacji w komunikacji emocjonalnej

  • Przywoływanie „dorosłego” rozmówcy - teoria stylów komunikacji

  • Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego

  • Przeformułowanie celu/problemu

  • Klaryfikacja

  • Parafraza oczekiwań/komunikatów/potrzeb

  • Konkretyzowanie komunikatów/zarzutów/rozwiązań

  • Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją

  • Model pytań Haynes ‘a

  • Sztuka argumentowania i wywierania wpływu

  • Teoria dwóch mózgów - umiejętność dobru argumentacji

  • Asertywne wyrażanie myśli - argumentacja, czyli jak precyzyjnie i nie
    agresywnie ujawniać własną opinię

 

MODUŁ 4:

FAZY ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTU PRZEZ MANAGERA

  • Faza I - wejście w konflikt

  • Faza II - określenie interesów i potrzeb stron

  • Faza II - określenie źródła konfliktu

  • Faza IV - poszukiwanie rozwiązań

  • Faza V - osiąganie porozumienia

 

MODUŁ 5:

ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM W ZESPOLE – MODELE INTERWENCJI MANAGERSKICH

  • Metody stymulowania konfliktu

  • Metody tłumienia i ograniczania konfliktu

  • Metody specyficzne rozwiazywania konfliktów

  • Nowoczesne metody zarządzania konfliktem

  • Konflikt jako szansa na rozwój zespołu

 

MODUŁ 6:

TRENING PROWADZENIA TRUDNYCH ROZMÓW UKIERUNKOWANYCH NA ROZWIĄZANIE KONFLIKTÓW

  • Praktyczne treningi rozwiązywania konfliktów na podstawie zdobytej wiedzy

MODUŁ 7:

PODSUMOWANIE SZKOLENIA

  • Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu

  • Zmiany, które wdrożę w swojej pracy

  • Moje pierwsze działanie

 

METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA

  • Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.

  • Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.

  • Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.

  • Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.

  • Praca z kamerą - metoda ta polega na rejestrowaniu określonych zadań, ćwiczeń, symulacji uczestników celem świadomej weryfikacji błędów i opracowywania działań zaradczych.

 

 

CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?

  • Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań

  • Atmosferę otwartości, szacunku i zrozumienia

  • Materiały szkoleniowe w pliku PDF

  • Spersonalizowany program szkolenia

 

CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?

  • Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu

  • Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów

  • Wiedzę i kompetencje

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

©2025 by Amply.

bottom of page