
KONFLIKT W ZESPOLE
Konflikt jako szansa na rozwój zespołu
IDEA SZKOLENIA:
Zarządzaj konfliktem.
Wzmacniaj zespół poprzez różnice.
Ucz wzajemnego szacunku.
Zarządzaj konfliktem w grupie z wykorzystaniem modeli interwencji managerskiej.
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
-
kadry kierowniczej i managerskiej
-
liderów zespołów
-
profesjonalistów i liderów biznesu
-
pracowników działów HR i szkoleń
ROZWIJANE KOMPETENCJE:
-
Radzenie sobie z niejednoznacznością
-
Rozwiązywanie konfliktów
-
Dbałość o podwładnych i innych
-
Zarządzanie różnorodnością
-
Sprawiedliwość wobec podwładnych
-
Umiejętność współżycia z ludźmi
-
Aktywne słuchanie
-
Rozwiązywanie problemów
-
Rozumienie grupy
KORZYŚCI:
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
-
Rozwój kompetencji managerów w dziedzinie skutecznego zarządzania konfliktem w zespole
-
Minimalizowanie negatywnych skutków konfliktu na rzecz tworzenia w zespołach atmosfery otwartej na różnice i konstruktywną dyskusję
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
-
Wzrost umiejętności budowania zaufania w zespole i wpływania na jego efektywność
-
Wyższy poziom zarządzania konfliktem w grupie z wykorzystaniem modeli interwencji managerskiej
-
Umiejętność wykorzystania analizy 5 dysfunkcji do pracy z zespołem
-
Trening prowadzenia trudnych rozmów ukierunkowanych na rozwiązanie konfliktu w bezpiecznych warunkach pod okiem trenera
CZAS TRWANIA:
2 DNIOWY WARSZTAT
PROGRAM SZKOLENIA:
WPROWADZENIE DO SZKOLENIA:
-
Poznanie uczestników
-
Zasady, reguły pracy na warsztatach
-
Oczekiwania uczestników, gorące tematy
MODUŁ 1:
ZROZUMIENIE KONFLIKTU
-
Identyfikacja różnych rodzajów konfliktów w zespole
-
Analiza przyczyn i objawów konfliktów
-
Otwarte i ukryte źródła konfliktów
-
Psychologia konfliktu
-
Zrozumienie mechanizmów emocjonalnych podczas konfliktów
-
Rodzaje konfliktów i ich dynamika
-
Fazy sytuacji konfliktowej
-
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej (według P. Lencioniego)
-
Analiza negatywnych i pozytywnych aspektów konfliktów w zespole
MODUŁ 2:
ROLA MANAGERA W KONFLIKCIE
-
Tworzenie atmosfery otwartej na różnicach i konstruktywnej dyskusji
-
Budowanie poczucia wspólnej odpowiedzialności w zespole
-
Rola kontraktu w budowaniu zaufania w zespole oraz zapobieganiu sytuacjom trudnym i konfliktowym
-
Zarządzanie emocjami w zespole
-
Rozwój umiejętności przywódczych podczas konfliktu
-
Moderowanie konstruktywną dyskusją
-
Doskonalenie umiejętności asertywnego komunikowania się w konflikcie
-
Budowanie umiejętności dyplomacji w trudnych sytuacjach
-
Wykorzystanie konfliktu jako narzędzia do motywowania zespołu
-
Skutki niezauważania konfliktu i zaniechania działania w sytuacji konfliktu
MODUŁ 3:
ZASADY KOMUNIKACJI W SYTUACJI KONFLIKTU
-
Świadomy i nieświadomy poziom komunikacji
-
Budowanie otwartej i klarownej komunikacji w komunikacji emocjonalnej
-
Przywoływanie „dorosłego” rozmówcy - teoria stylów komunikacji
-
Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
-
Przeformułowanie celu/problemu
-
Klaryfikacja
-
Parafraza oczekiwań/komunikatów/potrzeb
-
Konkretyzowanie komunikatów/zarzutów/rozwiązań
-
Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
-
Model pytań Haynes ‘a
-
Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
-
Teoria dwóch mózgów - umiejętność dobru argumentacji
-
Asertywne wyrażanie myśli - argumentacja, czyli jak precyzyjnie i nie
agresywnie ujawniać własną opinię
MODUŁ 4:
FAZY ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTU PRZEZ MANAGERA
-
Faza I - wejście w konflikt
-
Faza II - określenie interesów i potrzeb stron
-
Faza II - określenie źródła konfliktu
-
Faza IV - poszukiwanie rozwiązań
-
Faza V - osiąganie porozumienia
MODUŁ 5:
ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM W ZESPOLE – MODELE INTERWENCJI MANAGERSKICH
-
Metody stymulowania konfliktu
-
Metody tłumienia i ograniczania konfliktu
-
Metody specyficzne rozwiazywania konfliktów
-
Nowoczesne metody zarządzania konfliktem
-
Konflikt jako szansa na rozwój zespołu
MODUŁ 6:
TRENING PROWADZENIA TRUDNYCH ROZMÓW UKIERUNKOWANYCH NA ROZWIĄZANIE KONFLIKTÓW
-
Praktyczne treningi rozwiązywania konfliktów na podstawie zdobytej wiedzy
MODUŁ 7:
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
-
Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu
-
Zmiany, które wdrożę w swojej pracy
-
Moje pierwsze działanie
METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA
-
Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.
-
Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.
-
Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.
-
Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.
-
Praca z kamerą - metoda ta polega na rejestrowaniu określonych zadań, ćwiczeń, symulacji uczestników celem świadomej weryfikacji błędów i opracowywania działań zaradczych.
CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?
-
Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań
-
Atmosferę otwartości, szacunku i zrozumienia
-
Materiały szkoleniowe w pliku PDF
-
Spersonalizowany program szkolenia
CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?
-
Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
-
Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów
-
Wiedzę i kompetencje