top of page
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA_Amply Business School.jpg

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA

Zarządzanie zadaniami i sobą w czasie

IDEA SZKOLENIA:

Rozwiń skrzydła.

Planuj, priorytetyzuj, deleguj, dostarczaj zadania.

Podnieś swoją skuteczność.

Przejmij kontrolę nad czasem.

Twórz swoją historię sukcesu, dzięki efektywności osobistej.


SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:

  • pracowników na różnych szczeblach hierarchii organizacyjnej

  • liderów zespołów i managerów

  • pracowników z obszarów, gdzie czas ma szczególne znaczenie

 

ROZWIJANE KOMPETENCJE:

  • Nastawienie na działanie 

  • Organizowanie 

  • Planowanie

  • Wyznaczanie priorytetów 

  • Dążenie do rezultatów 

  • Zarządzanie czasem 

 

KORZYŚCI:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Poprawa efektywności osobistej pracowników przełoży się na zwiększenie wydajności pracowników oraz pomoże zminimalizować marnotrawstwo czasu i zasobów

  • Wzrost efektywności pracowników zapewni terminową realizację projektów
    i zleceń, minimalizując opóźnienia

  • Efektywny pracownik = wymierne zyski dla firmy

 

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

  • Poznanie praktycznej wiedzy oraz niezbędnych umiejętności do zwiększenia własnej efektywności osobistej w życiu prywatnym i zawodowym

  • Osiągnięcie wyższego poziomu efektywności, tak aby każda inicjatywa i wkładany wysiłek, przekładały się na konkretne i wartościowe rezultaty

  • Poznanie osobistego potencjału osobowościowego oraz jego wpływu na własną efektywność

  • Umiejętne planowanie, priorytetyzowanie zadań i delegowanie wprowadzi na wyższy poziom zarządzania sobą w czasie

  • Poznanie szeregu narzędzi i technik wspomagających proces efektywności

  • Ograniczenie stresu związanego z pracą i zwiększenie poczucia kontroli nad własnymi obowiązkami

  • Poznanie technik przeciwdziałania naturalnym mechanizmom zmęczenia, zniechęcenia i odroczenia w podjętych działaniach

  • Zwiększenie satysfakcji z pracy poprzez dostarczanie zadań na czas

 

 

CZAS SZKOLENIA:

1 DNIOWY WARSZTAT

PROGRAM SZKOLENIA:

 

WPROWADZENIE DO SZKOLENIA

  • Poznanie uczestników

  • Zasady, reguły pracy na warsztatach

  • Oczekiwania uczestników, gorące tematy

 

MODUŁ I:  

CZAS START

1.  Diagnoza osobistego stylu zarządzania sobą w czasie

  • Gra symulacyjna – praktyczne ćwiczenie organizacji czasu pracy i zadań, efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów czasowych i energetycznych

  • Omówienie wyników symulacji

  • Mój dzień pracy – identyfikowanie indywidualnych problemów związanych z zarządzaniem czasem

  • Diagnoza indywidulanych złodziei czasu

 

2.  Fundament ludzi efektywnych

  • Zachowania, wiedza i postawa wyróżniająca ludzi efektywnych

  • Nastawienie i zaangażowanie: muszę czy chcę?

  • Znaczenie zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej w budowaniu efektywności osobistej

  • Zarządzanie emocjami

  • Budowanie odporności psychicznej

  • Moje cele, wartości, role

  • Po czym poznasz swoją efektywność osobistą

  • Automotywacja

  • Znaczenie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym

 

MODUŁ II:

CZTERY GENERACJE EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ

1.  Wytyczanie celów i priorytetów

  • Czas jako osobisty kapitał każdego z nas

  • Rób najpierw to co najważniejsze

  • Uświadomienie różnic pomiędzy zadaniami ważnymi a pilnymi

  • Ustalanie priorytetów w wielu otwartych projektach

  • Rozwinięcie umiejętności wyznaczania priorytetów oraz radzenia sobie z tzw. „cudzymi priorytetami”

  • Praca pod presją czasu i pilnością zadań

  • Ustalanie priorytetów według zasady Pareto

 

2. Budowanie efektywności osobistej w praktyce

Dzielenie zadań według zasady Eisenhowera:

        Kwadrant 1: Ważne i Pilne

  • Opis zadań kwalifikujących się do tego kwadrantu

  • Skutki ignorowania tych zadań i konsekwencje

  • Gaszenie pożarów – jak je minimalizować

  • Określenie priorytetów w tym kwadrancie

  • Utrzymywanie balansu między reaktywnym podejściem a skutecznym działaniem

  • Trzymanie emocji na wodzy

  • Techniki radzenia sobie ze stresem i presją czasu

       Kwadrant 2: Ważne i Niepilne

  • Charakterystyka zadań wpadających w tę kategorię

  • Niewykorzystany potencjał ćwiartki II

  • Moje cele, wartości, role – odkładane na później

  • Rozwinięcie umiejętności formułowania długoterminowych celów i punktów kontrolnych

  • Zarządzanie sobą z pozycji ćwiartki II

  • Zdrowy tryb życia i prawidłowe nawyki

  • Wellbeing na co dzień

  • Samorozwój i rozwój zawodowy

  • Motywacja do ciągłego doskonalenia się

  • Odpowiedzialność za ćwiartkę II

  • Sukces na wyciągnięcie ręki

       Kwadrant 3: Nieistotne i Pilne

  • Identyfikacja zadań, które są pilne, ale nieistotne

  • Przyczyny i sposoby minimalizacji tych zadań

  • Co wymaga powiedzenia „NIE”

  • Techniki radzenia sobie z nagłymi, ale nieistotnymi kryzysami

  • Wyważenie reaktywności i proaktywności

  • Sztuka delegowania w praktyce

  • Asertywność – wyznaczanie granic   

       Kwadrant 4: Nieistotne i Niepilne

  • Zrozumienie charakterystyki zadań, które nie są ani pilne, ani ważne

  • Strategie eliminacji lub automatyzacji tych zadań

  • Unikanie rozpraszaczy i marnotrawstwa czasu

MODUŁ III:

METODY I NARZĘDZIA ZWIĘKSZAJĄCE EFEKTYWNOŚĆ

1.  Planowanie i organizacja

  • Organizacja dnia w pracy, biologiczne rytmy wydajności: dlaczego pora dnia ma znaczenie dla produktywności?

  • Krzywa wydajności i koncentracji – sposób optymalnego wykorzystania czasu przeznaczonego na pracę i regenerację

  • Techniki organizacji przestrzeni pracy

  • Standaryzacja pracy, dokumentów i procedur

  • Narzędzia wspierające przekazywanie informacji i zadań

  • Techniki planowania długoterminowego i krótkoterminowego

  • Praktyczne tworzenie listy zadań i priorytetów

  • Delegowanie zadań i zarządzanie projektami

  • Śledzenie postępów i osiągnięć w zarządzaniu czasem

  • Narzędzia AI usprawniające efektywność zadaniową i osobistą

 

2.  Efektywny zespół

  • Techniki efektywnej komunikacji w zespole

  • Tworzenie harmonogramów i planów projektów

  • Współpraca i wydajność zespołowa

  • Bariery komunikacyjne w zespole blokujące efektywność

  • Delegowanie obowiązków i nadzór nad postępami

  • Radzenie sobie z konfliktami i napięciami w pracy

  • Raportowanie i monitorowanie postępów w zespole

  • Skuteczna analiza wyników i podejmowanie działań naprawczych

 

 

MODUŁ IV: 

PODSUMOWANIE SZKOLENIA

  • Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu

  • Zmiany, które wdrożę w swojej pracy

  • Moje pierwsze działanie

METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA

  • Gra symulacyjna - metoda ta polega na symulowaniu sytuacji biznesowych i umożliwieniu uczestnikom szkolenia podjęcia decyzji i prześledzenia skutków ich działań. Ta metoda jest skuteczna w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji i kreatywnego myślenia.

  • Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.

  • Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.

  • Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.

  • Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.

 

CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?

  • Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań

  • Miłą atmosferę

  • Materiały szkoleniowe w pliku PDF

  • Spersonalizowany program szkolenia

 

CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?

  • Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu

  • Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów

  • Wiedzę i kompetencje

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

©2025 by Amply.

bottom of page