
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
Zarządzanie zadaniami i sobą w czasie
IDEA SZKOLENIA:
Rozwiń skrzydła.
Planuj, priorytetyzuj, deleguj, dostarczaj zadania.
Podnieś swoją skuteczność.
Przejmij kontrolę nad czasem.
Twórz swoją historię sukcesu, dzięki efektywności osobistej.
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
-
pracowników na różnych szczeblach hierarchii organizacyjnej
-
liderów zespołów i managerów
-
pracowników z obszarów, gdzie czas ma szczególne znaczenie
ROZWIJANE KOMPETENCJE:
-
Nastawienie na działanie
-
Organizowanie
-
Planowanie
-
Wyznaczanie priorytetów
-
Dążenie do rezultatów
-
Zarządzanie czasem
KORZYŚCI:
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
-
Poprawa efektywności osobistej pracowników przełoży się na zwiększenie wydajności pracowników oraz pomoże zminimalizować marnotrawstwo czasu i zasobów
-
Wzrost efektywności pracowników zapewni terminową realizację projektów
i zleceń, minimalizując opóźnienia -
Efektywny pracownik = wymierne zyski dla firmy
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
-
Poznanie praktycznej wiedzy oraz niezbędnych umiejętności do zwiększenia własnej efektywności osobistej w życiu prywatnym i zawodowym
-
Osiągnięcie wyższego poziomu efektywności, tak aby każda inicjatywa i wkładany wysiłek, przekładały się na konkretne i wartościowe rezultaty
-
Poznanie osobistego potencjału osobowościowego oraz jego wpływu na własną efektywność
-
Umiejętne planowanie, priorytetyzowanie zadań i delegowanie wprowadzi na wyższy poziom zarządzania sobą w czasie
-
Poznanie szeregu narzędzi i technik wspomagających proces efektywności
-
Ograniczenie stresu związanego z pracą i zwiększenie poczucia kontroli nad własnymi obowiązkami
-
Poznanie technik przeciwdziałania naturalnym mechanizmom zmęczenia, zniechęcenia i odroczenia w podjętych działaniach
-
Zwiększenie satysfakcji z pracy poprzez dostarczanie zadań na czas
CZAS SZKOLENIA:
1 DNIOWY WARSZTAT
PROGRAM SZKOLENIA:
WPROWADZENIE DO SZKOLENIA
-
Poznanie uczestników
-
Zasady, reguły pracy na warsztatach
-
Oczekiwania uczestników, gorące tematy
MODUŁ I:
CZAS START
1. Diagnoza osobistego stylu zarządzania sobą w czasie
-
Gra symulacyjna – praktyczne ćwiczenie organizacji czasu pracy i zadań, efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów czasowych i energetycznych
-
Omówienie wyników symulacji
-
Mój dzień pracy – identyfikowanie indywidualnych problemów związanych z zarządzaniem czasem
-
Diagnoza indywidulanych złodziei czasu
2. Fundament ludzi efektywnych
-
Zachowania, wiedza i postawa wyróżniająca ludzi efektywnych
-
Nastawienie i zaangażowanie: muszę czy chcę?
-
Znaczenie zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej w budowaniu efektywności osobistej
-
Zarządzanie emocjami
-
Budowanie odporności psychicznej
-
Moje cele, wartości, role
-
Po czym poznasz swoją efektywność osobistą
-
Automotywacja
-
Znaczenie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym
MODUŁ II:
CZTERY GENERACJE EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ
1. Wytyczanie celów i priorytetów
-
Czas jako osobisty kapitał każdego z nas
-
Rób najpierw to co najważniejsze
-
Uświadomienie różnic pomiędzy zadaniami ważnymi a pilnymi
-
Ustalanie priorytetów w wielu otwartych projektach
-
Rozwinięcie umiejętności wyznaczania priorytetów oraz radzenia sobie z tzw. „cudzymi priorytetami”
-
Praca pod presją czasu i pilnością zadań
-
Ustalanie priorytetów według zasady Pareto
2. Budowanie efektywności osobistej w praktyce
Dzielenie zadań według zasady Eisenhowera:
Kwadrant 1: Ważne i Pilne
-
Opis zadań kwalifikujących się do tego kwadrantu
-
Skutki ignorowania tych zadań i konsekwencje
-
Gaszenie pożarów – jak je minimalizować
-
Określenie priorytetów w tym kwadrancie
-
Utrzymywanie balansu między reaktywnym podejściem a skutecznym działaniem
-
Trzymanie emocji na wodzy
-
Techniki radzenia sobie ze stresem i presją czasu
Kwadrant 2: Ważne i Niepilne
-
Charakterystyka zadań wpadających w tę kategorię
-
Niewykorzystany potencjał ćwiartki II
-
Moje cele, wartości, role – odkładane na później
-
Rozwinięcie umiejętności formułowania długoterminowych celów i punktów kontrolnych
-
Zarządzanie sobą z pozycji ćwiartki II
-
Zdrowy tryb życia i prawidłowe nawyki
-
Wellbeing na co dzień
-
Samorozwój i rozwój zawodowy
-
Motywacja do ciągłego doskonalenia się
-
Odpowiedzialność za ćwiartkę II
-
Sukces na wyciągnięcie ręki
Kwadrant 3: Nieistotne i Pilne
-
Identyfikacja zadań, które są pilne, ale nieistotne
-
Przyczyny i sposoby minimalizacji tych zadań
-
Co wymaga powiedzenia „NIE”
-
Techniki radzenia sobie z nagłymi, ale nieistotnymi kryzysami
-
Wyważenie reaktywności i proaktywności
-
Sztuka delegowania w praktyce
-
Asertywność – wyznaczanie granic
Kwadrant 4: Nieistotne i Niepilne
-
Zrozumienie charakterystyki zadań, które nie są ani pilne, ani ważne
-
Strategie eliminacji lub automatyzacji tych zadań
-
Unikanie rozpraszaczy i marnotrawstwa czasu
MODUŁ III:
METODY I NARZĘDZIA ZWIĘKSZAJĄCE EFEKTYWNOŚĆ
1. Planowanie i organizacja
-
Organizacja dnia w pracy, biologiczne rytmy wydajności: dlaczego pora dnia ma znaczenie dla produktywności?
-
Krzywa wydajności i koncentracji – sposób optymalnego wykorzystania czasu przeznaczonego na pracę i regenerację
-
Techniki organizacji przestrzeni pracy
-
Standaryzacja pracy, dokumentów i procedur
-
Narzędzia wspierające przekazywanie informacji i zadań
-
Techniki planowania długoterminowego i krótkoterminowego
-
Praktyczne tworzenie listy zadań i priorytetów
-
Delegowanie zadań i zarządzanie projektami
-
Śledzenie postępów i osiągnięć w zarządzaniu czasem
-
Narzędzia AI usprawniające efektywność zadaniową i osobistą
2. Efektywny zespół
-
Techniki efektywnej komunikacji w zespole
-
Tworzenie harmonogramów i planów projektów
-
Współpraca i wydajność zespołowa
-
Bariery komunikacyjne w zespole blokujące efektywność
-
Delegowanie obowiązków i nadzór nad postępami
-
Radzenie sobie z konfliktami i napięciami w pracy
-
Raportowanie i monitorowanie postępów w zespole
-
Skuteczna analiza wyników i podejmowanie działań naprawczych
MODUŁ IV:
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
-
Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu
-
Zmiany, które wdrożę w swojej pracy
-
Moje pierwsze działanie
METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA
-
Gra symulacyjna - metoda ta polega na symulowaniu sytuacji biznesowych i umożliwieniu uczestnikom szkolenia podjęcia decyzji i prześledzenia skutków ich działań. Ta metoda jest skuteczna w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji i kreatywnego myślenia.
-
Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.
-
Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.
-
Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.
-
Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.
CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?
-
Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań
-
Miłą atmosferę
-
Materiały szkoleniowe w pliku PDF
-
Spersonalizowany program szkolenia
CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?
-
Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
-
Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów
-
Wiedzę i kompetencje