
KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA
Fundamenty Firmy
IDEA SZKOLENIA:
Zrozum siebie i innych, by lepiej się komunikować.
Weź aktywny udział w budowaniu zespołu, w którym funkcjonujesz.
Poznaj kluczowe aspekty, które mają wpływ na efektywną współpracę w zespołach.
Buduj swoją motywację i zaangażowanie do współpracy.
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
-
pracowników, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne, współpracę w zespole
-
zespołów, które są na etapie budowania / układania współpracy
-
managerów / liderów, którzy chcą rozwijać swoje zespoły w kierunku synergii
ROZWIJANE KOMPETENCJE:
-
Lojalność i zaufanie
-
Relacje ze Współpracownikami
-
Aktywne słuchanie
-
Budowanie efektywnych zespołów
-
Przystępność
-
Motywowanie innych
-
Rozumienie grupy
-
Umiejętność współpracy z ludźmi
CELE SZKOLENIA:
-
Zwiększenie efektywności osobistej - celem warsztatu jest pomoc uczestnikom w identyfikacji i wykorzystaniu swoich mocnych stron, umiejętności i zasobów w celu osiągnięcia lepszych wyników w swojej pracy i/lub życiu osobistym.
-
Wzmacnianie umiejętności komunikacyjnych - celem warsztatu jest nauka skutecznego komunikowania się z różnymi osobami w oparciu o znajomość typologii osobowości. Rozumienie siebie oraz innych osób poprawa relacji zawodowych przez co uczestnicy mogą efektywniej współpracować w zespołach.
-
Rozwijanie umiejętności pracy w zespole - warsztat kieruje uwagę na budowanie zaufania, rozwiązywanie konfliktów, wypracowywanie wspólnych celów i strategii, aby uczestnicy mogli lepiej współpracować i osiągać lepsze wyniki jako zespół.
-
Zwiększenie efektywności w obszarze zarządzania stresem - warsztat omawia techniki radzenia sobie ze stresem i sposoby budowania odporności psychicznej, aby uczestnicy mogli lepiej radzić sobie z trudnościami i utrzymać wysoką efektywność w stresujących sytuacjach.
-
Rozwijanie kompetencji kierowników – warsztat pomoże kierownikom zrozumieć zadania Liderów w zakresie budowania efektywnych zespołów, współpracy wewnątrz firmy dla budowania przyszłości firmy.
-
Poprawa umiejętności zarządzania swoim czasem - warsztat skupia się na doskonaleniu umiejętności planowania, organizacji i priorytetyzacji zadań, aby uczestnicy mogli być bardziej efektywni, oszczędzać czas i lepiej wykorzystywać dostępne zasoby.
KORZYŚCI:
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:
-
Zwiększenie efektywności osobistej - warsztat pomoże uczestnikom w identyfikacji i eliminacji czynników, które ograniczają ich efektywność osobistą. Dzięki temu będą mogli skupić się na najważniejszych zadaniach i osiągać lepsze wyniki.
-
Poprawa umiejętności zarządzania zadaniami - warsztat pokaże uczestnikom praktyczne techniki i narzędzia, które pomogą im lepiej planować swoje zadania, ustalać priorytety i efektywnie wykorzystywać swój czas.
-
Rozwój umiejętności komunikacyjnych - podczas warsztatu uczestnicy będą mieli okazję doskonalić umiejętności komunikacyjne, zarówno w relacjach zespołowych, jak i w kontaktach międzyludzkich. Poznają typologie osobowości MBTI, dzięki czemu będzie im łatwiej zrozumieć i zaakceptować zachowania współpracowników.
-
Wzrost motywacji i zaangażowania - warsztat pomoże uczestnikom zrozumieć, jakie są ich wartości i cele życiowe, a także jak je osiągać. Dzięki temu będą bardziej zmotywowani do działania i bardziej zaangażowani w wykonywanie swoich obowiązków.
-
Poprawa umiejętności współpracy - warsztat pozwoli uczestnikom nauczyć się efektywnej współpracy z innymi osobami. Będą mieli okazję poznać różne techniki i narzędzia, które pomogą im budować efektywność osobistą oraz dobre relacje z innymi ludźmi, a dzięki temu osiągać lepsze wyniki w pracy zespołowej.
KORZYŚCI DLA FIRMY:
-
Wzrost efektywności osobistej - udział w szkoleniu pozwoli pracownikom na zdobycie nowych umiejętności i technik, które pomogą im w lepszym zarządzaniu swoim czasem, efektywnym planowaniu pracy i osiąganiu swoich celów. To z kolei przyczyni się do zwiększenia produktywności i efektywności pracy.
-
Poprawa komunikacji i współpracy - warsztat szkoleniowy umożliwi pracownikom rozwinięcie umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej. Dzięki temu, zwiększy się efektywność współpracy, bazująca na lepszym zrozumieniu pomiędzy pracownikami.
-
Motywacja pracowników - uczestnictwo w warsztacie pokazuje pracownikom, że firma inwestuje w ich rozwój i umiejętności, co może przynieść satysfakcję i podnieść poziom motywacji. Pracownicy będą bardziej zaangażowani i chętni do podejmowania wyzwań, co przyniesie korzyści dla firmy.
-
Budowanie zespołu - uczestnictwo w warsztacie szkoleniowym zwiększy zaufanie i poczucie wspólnoty wśród pracowników. Wspólne ćwiczenia integrują zespoły oraz usprawniają współpracę w firmie.
-
Rozwój współdziałania – udział kierowników w warsztacie wraz ze swoimi zespołami pomoże w budowie efektywnych zespołów opartych o zaufanie, zaangażowanie i współodpowiedzialność.
CZAS SZKOLENIA:
2 DNIOWY WARSZTAT (16 godzin)
PROGRAM SZKOLENIA:
WPROWADZENIE DO SZKOLENIA
-
Poznanie uczestników
-
Zasady, reguły pracy na warsztatach
-
Oczekiwania uczestników, gorące tematy
MODUŁ 1:
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
-
Zachowania, postawy ludzi efektywnych
-
Czym jest efektywność osobista
-
Moje cele, priorytety, wartości, role
-
Metody budowania efektywności osobistej
-
Planowanie i wyznaczanie priorytetów (matryca Eisenhowera)
-
Jak eliminować / minimalizować pożary
-
Jak skutecznie pracować z listą zadań
-
Mój efektywny dzień / tydzień / rok
MODUŁ 2:
SKUTECZNA KOMUNIKACJA
-
Reguły skutecznej komunikacji
-
Słuchanie i słyszenie
-
Aktywne słuchanie
-
Dopytywanie to oznaka zainteresowania
-
Pełny obraz – kompletna informacja
-
Jak się różnimy – nasz preferowany sposób działania (MBTI)
-
Komunikacja dopasowana do odbiorcy – na podstawie typologii osobowości MBTI
-
Współpraca z osobami o przeciwnych typologiach osobowości (MBTI)
-
Trening krótkich rozmów
MODUŁ 3:
INFORMACJA ZWROTNA
-
Feedback jako metoda budowania współpracy
-
Zasady udzielania informacji zwrotnej
-
Model udzielania informacji zwrotnej
-
Scenki dotyczące udzielania informacji zwrotnej
MODUŁ 4:
ASERTYWNOŚĆ
-
Postawy w relacjach pomiędzy ludźmi
-
Czym jest asertywność i jak ją budować
-
Korzyści wynikające z asertywnej postawy pracowników
-
Scenki asertywnych rozmów
-
Jak radzić sobie ze stresem i emocjami w kontaktach międzyludzkich
-
Jak rozładować emocje
-
Jak nie przenosić negatywnych emocji na kolejne rozmowy / spotkania
MODUŁ 5:
BUDOWANIE ZESPOŁÓW
-
Grupa a zespół pracowników
-
Etapy budowania zespołów – Bruce Tuckman
-
Na czym polega dodatnia i ujemna synergia zespołów
-
Cechy skutecznego zespołu – na podstawie teorii Robbinsa
-
Lider mojego zespołu
-
Radar mojego zespołu – autodiagnoza mojego zespołu
-
Co wnoszę do mojego zespołu
-
Czego potrzebuję by działać efektywniej w moim zespole
-
Jak mogę rozwijać współprace w moim zespole – jedno działanie rozwojowe
MODUŁ 6:
EFEKTYWNA WSPÓŁPRACA W FIRMIE
-
Co to oznacza współpracować
-
Korzyści / zagrożenia dla pracowników i firmy wynikające z jakości współpracy
-
Z jakimi działami współpracuje? – mapa mojej współpracy
-
Co wnoszę do mojej firmy
-
Co inni pracownicy robią dobrego dla naszej firmy
-
Czego potrzebuję by działać efektywniej
-
Co robimy dobrze
-
Co powinniśmy usprawnić / zmienić
-
Czego nie robimy a pozytywnie wpłynęłoby na nasza efektywność
-
Jak mogę rozwijać współpracę pomiędzy działami – co ja mogę zrobić?
MODUŁ 7:
ROZWIJANIE EFEKTYWNOŚCI
-
Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatów
-
Zmiany, które wdrożę w swojej pracy
-
Moje pierwsze działanie
PRACA DOMOWA
Każdy z uczestników w przeciągu 1 miesiąca od szkolenia przedstawi swojemu przełożonemu 3 działania, jakie rozwija w ramach samodzielnej pracy nad swoim rozwojem.
METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA
-
Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera / eksperta w formie prezentacji. Wykład opiera się o wiedzę ,wnioski dla przedstawienia zależności, które były przedmiotem badań i analiz specjalistów.
-
Studium przypadku - metoda ta polega na analizie konkretnych przypadków jakie zostały zastosowane w innych organizacjach. Ta metoda jest szczególnie przydatna jako podstawa do uczenia się na błędach i sukcesach innych organizacji.
-
Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.
-
Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.
CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?
-
Możliwość swobodnej wypowiedzi, udziału w dyskusjach, zadawania pytań
-
Czas na przemyślenia, zapisanie najistotniejszych informacji
-
Pozytywną atmosferę, sprzyjającą zaangażowaniu
-
Materiały szkoleniowe w pliku PDF
CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?
-
Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
-
Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów
-
Wiedzę, umiejętności i kompetencje