
WSPÓŁPRACA Z POKOLENIEM “Y” I “Z”
Wykorzystanie potencjału różnych pokoleń
IDEA SZKOLENIA:
Integruj, łącz różnice, korzystaj z potencjału młodych pokoleń.
Stwórz inkluzywny zespół, gdzie różnorodność pokoleń staje się atutem.
Zostań managerem przyszłości.
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
-
menedżerów i kadry zarządzającej
-
specjalistów ds. HR i rozwoju pracowników
-
pracowników z różnych poziomów hierarchicznych
ROZWIJANE KOMPETENCJE:
-
Nastawienie na działanie
-
Radzenie sobie z niejednoznacznością
-
Zdolności przywódcze
-
Rozwiązywanie konfliktów
-
Dbałość o podwładnych i innych
-
Zarządzanie różnorodnością
-
Umiejętność współżycia z ludźmi
-
Budowanie efektywnych zespołów
-
Rozumienie grupy
KORZYŚCI:
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
-
Zwiększenie efektywności i dostosowanie firmy do współczesnych wymagań rynkowych poprzez wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań pokolenia cyfrowego
-
Budowanie bardziej inkluzywnej kultury organizacyjnej poprzez tworzenie środowiska pracy, które szanuje i czerpie z różnorodności pokoleń
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
-
Rozwój kompetencji managerskich poprzez poznanie metod skutecznego przywództwa międzypokoleniowego i drzemiącego potencjału w takim zespole
-
Wzrost produktywności multigeneracyjnego zespołu, poprzez umiejętne wykorzystywanie świeżych perspektyw oraz kompetencji cyfrowych do osiągania jeszcze lepszych wyników biznesowych
-
Szkolenie pozwoli pracownikom różnych grup wiekowych lepiej zrozumieć swoje potrzeby i aspiracje oraz docenić wkład innych, co stworzy pozytywny i harmonijny klimat w organizacji
CZAS TRWANIA:
2 DNIOWY WARSZTAT
PROGRAM SZKOLENIA:
WPROWADZENIE DO SZKOLENIA:
-
Poznanie uczestników
-
Zasady, reguły pracy na warsztatach
-
Oczekiwania uczestników, gorące tematy
MODUŁ 1:
KAŻDE POKOLENIE MA WŁASNY CZAS
-
Autodiagnoza pokoleniowa – z jakiego pokolenia jestem i z którym pokoleniem najwięcej współpracuję?
-
System wartości, postawy, poglądy, oczekiwania Y, Z
-
Analiza wpływu kultury masowej i technologii na rozwój tych pokoleń
-
Studium różnic i podobieństw międzypokoleniowych w podejściu do pracy
-
Analiza SWOT pokolenia Y, Z - potencjał i ryzyka
MODUŁ 2:
POKOLENIE NA RYNKU PRACY
-
Międzypokoleniowy Employer Branding
-
Oczekiwania względem pracodawców oraz przełożonych
-
Rekrutacja pracowników z perspektywy pokolenia
-
Adaptacja pracowników w miejscu pracy – na co warto zwrócić uwagę
-
Rozwijanie elastyczności w podejściu do nowych metod pracy
MODUŁ 3:
KOMUNIKACJA MIĘDZYPOKOLENIOWA
-
Specyfika komunikacji z pokoleniem Y, Z – szczególne okoliczności oraz sposoby argumentowania charakterystyczne dla przedstawicieli poszczególnych pokoleń
-
Adaptacja sposobów przekazu wiadomości do różnych preferencji komunikacyjnych
-
Informacja zwrotna i wrażliwość na nią ludzi z pokolenia Y
-
Waga docenienia i chwalenia w rozwoju pokolenia Y i Z
-
Co lubi a czego nie lubi we wzajemnej komunikacji i współpracy reprezentant tego pokolenia
-
Dostosowanie stylu komunikowania się do pracowników i współpracowników
MODUŁ 4:
TRUDNE SYTUACJE W ZESPOŁACH ZRÓŻNICOWANYCH POKOLENIOWO
-
Główne przyczyny nieporozumień i konfliktów pokoleniowych
-
Dlaczego się nie rozumiemy?
-
Blokady utrudniające porozumienie w zespołach międzypokoleniowych
-
Międzypokoleniowa asertywność
MODUŁ 5:
JAK PROJEKTOWAĆ WSPÓŁPRACE MIĘDZYPOKOLENIOWĄ?
-
Jak dobierać pracowników w grupy robocze?
-
Jak tworzyć różnorodne grupy?
-
Jak zorganizować pracę w zespole aby wykorzystać ich naturalne mocne strony?
-
Czego mogę oczekiwać od X,Y,Z w aspekcie podziału zadań
-
Jak przydzielać zadania, organizować zasoby, definiować cele i oczekiwania?
-
Co motywuje pokolenie Y, Z w pracy – analiza ich oczekiwań, aspiracji
-
Monitoring i wsparcie mentorskie pracowników zespołów międzypokoleniowych
MODUŁ6:
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
-
Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu
-
Zmiany, które wdrożę w swojej pracy
-
Moje pierwsze działanie
METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA
-
Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.
-
Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.
-
Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.
-
Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.
CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?
-
Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań
-
Miłą atmosferę
-
Materiały szkoleniowe w pliku PDF
-
Spersonalizowany program szkolenia
CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?
-
Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
-
Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów
-
Wiedzę i kompetencje