
PROCES SPRZEDAŻOWY OD A DO Z
Akademia sprzedaży
IDEA SZKOLENIA:
Zostań Liderem Sprzedaży.
Poznaj skuteczny model wizyty handlowej.
Buduj relacje, sprzedawaj, osiągaj nieprzeciętne wyniki.
Kreujemy Handlowców gotowych na wyzwania rynku.
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
-
liderów zespołów i managerów
-
handlowców, przedstawicieli handlowych i specjalistów ds. sprzedaży
-
Kierowników działów sprzedaży, regionalnych kierowników sprzedaży
KOMPETENCJE LOMINGERA:
-
Nastawienie na działanie
-
Nastawienie na klienta
-
Aktywne słuchanie
-
Organizowanie
-
Wytrwałość
-
Otwartość w relacjach interpersonalnych
-
Dążenie do rezultatów
-
Samodzielność
KORZYŚCI:
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
-
Podniesienie wydajności sprzedażowej, poprzez wzrost kompetencji sprzedażowych sił sprzedaży
-
Wzrost skuteczności pozyskiwania nowych klientów poprzez świadome korzystanie z narzędzi CRM oraz social mediów
-
Konkurencyjna przewaga na rynku, dzięki posiadaniu profesjonalnie wyszkolonego zespołu sprzedażowego
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
-
Opanowanie kluczowych zasad psychologii sprzedaży, umożliwiających zwiększenie skuteczności w procesie sprzedażowym
-
Wzrost umiejętności wykorzystania omnichannelowego podejścia w obszarze sprzedaży do skutecznego pozyskiwania nowych Klientów
-
Poznanie skutecznego modelu wizyty handlowej obejmującego wszystkie kluczowe etapy procesu sprzedażowego
-
Wzrost umiejętności zarządzania przebiegiem rozmowy handlowej
-
Zwiększenie skuteczności pozyskiwania informacji poprzez trafność zadawania pytań i aktywne słuchanie potrzeb Klienta
-
Opanowanie strategii i technik skutecznego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i Klientami
-
Wzrost efektywności finalizowania transakcji handlowych
-
Doskonalenie umiejętności dopasowywania technik sprzedażowych oraz typologii Klienta do konkretnego przypadku sprzedażowego
CZAS TRWANIA:
2 DNIOWY WARSZTAT
PROGRAM SZKOLENIA:
WPROWADZENIE DO SZKOLENIA
-
Poznanie uczestników
-
Zasady, reguły pracy na warsztatach
-
Oczekiwania uczestników, gorące tematy
MODUŁ 1:
PODSTAWOWE ZASADY PSYCHOLOGII SPRZEDAŻY
-
Czym jest skuteczna sprzedaż i na czym polega jej sukces
-
Psychologia procesu kupowania i sprzedawania
-
Typologia osobowości Klientów
-
Zwiększenie sprzedaży w oparciu o osobowość Klienta
-
Proces decyzyjny Klienta
-
Budowanie długotrwałych relacji biznesowych w sprzedaży
MODUŁ 2:
PROFESJONALNY HANDLOWIEC
-
Kluczowe kompetencje i umiejętności handlowca
-
Oczekiwania firmy, klientów, zespołu wobec handlowca
-
Handlowiec wizytówką firmy
-
Skuteczna sprzedaż a profesjonalna obsługa Klienta
-
Umiejętność efektywnego zarządzania czasem podczas spotkań z Klientami
MODUŁ 3:
PROSPECTING – POSZUKIWANIE KLIENTA
-
Omnikanałowość w obszarze sprzedaży
-
Rola systemów CRM w poszukiwaniu i zarządzaniu relacjami z Klientem
-
Wykorzystanie social mediów w sprzedaży
-
Strona www i jej znaczenie w procesie pozyskiwania Klientów
-
Dobre praktyki w kontakcie telefonicznym, mailowym i osobistym
MODUŁ 4:
SKUTECZNA KOMUNIKACJA W PROCESIE SPRZEDAŻY
-
Komunikacja werbalna i niewerbalna, jej znaczenie w procesie sprzedaży
-
Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania
-
Siła słów – jak mówić o tym co ważne dla kupującego
-
Techniki zadawania pytań
-
Mówienie jasno i przekonywująco
-
Język E-prime w pracy handlowca
-
Słyszę nie tylko słucham, jak parafrazować
-
Techniki skutecznej komunikacji i ich wpływ na obsługę Klienta
-
Komunikacja niewerbalna w procesie sprzedaży
-
Personalizacja komunikatu w zależności od typu Klienta
MODUŁ 5:
PROCES SPRZEDAŻOWY – MODELOWA WIZYTA HANDLOWA
-
Planowanie efektywnych wizyt handlowych
-
7 kroków modelowej wizyty handlowej
-
Przygotowanie do wizyty handlowej
-
Efekt pierwszego wrażenia
-
Rozmowa handlowa krok po kroku
-
Hak na uwagę – rozpoczęcie rozmowy z Klientem
-
Budowanie długotrwałych relacji biznesowych z Klientem
-
Lejek pytań – badanie potrzeb zakupowych
-
Efektywna prezentacja sprzedażowa oparta na języku korzyści
-
Techniki sprzedażowe
-
Prezentacja oferty, a profil Klienta.
-
Narzędzia zwiększające skuteczność zamykania sprzedaży
-
Techniki radzenia sobie z obiekcjami Klientów
-
Trudny Klient – jak sobie z nim radzić?
-
Administracja – raport po wizycie
-
Follow up, czyli co dalej po zakończonym procesie sprzedaży
-
Budowanie działań posprzedażowych
MODUŁ 6:
PRAKTYCZNY TRENING SPRZEDAŻOWY
-
Trening profesjonalnej wizyty handlowej
-
Symulowane rozmowy handlowe
-
Trening dopasowywania technik sprzedażowych oraz typologii Klienta do casu sprzedażowego
-
Symulacje rozmów z „trudnym Klientem”
-
Analiza nagrań rozmów
-
Udoskonalanie warsztatu handlowca
MODUŁ 7:
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
-
Moje obserwacje, przemyślenia i wnioski z warsztatu
-
Zmiany, które wdrożę w swojej pracy
-
Moje pierwsze działanie
METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA
-
Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.
-
Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.
-
Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.
-
Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.
-
Praca z kamerą - metoda ta polega na rejestrowaniu określonych zadań, ćwiczeń, symulacji uczestników celem świadomej weryfikacji błędów i opracowywania działań zaradczych.
CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?
-
Możliwość swobodnej wypowiedzi i zadawania pytań
-
Miłą atmosferę
-
Materiały szkoleniowe w pliku PDF
-
Spersonalizowany program szkolenia
CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?
-
Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
-
Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów
-
Wiedzę i kompetencje
